neděle 13. října 2013

Tak padne náš svět - Recenze


Kniha: Tak padne náš svět
Díl v sérii: 1
Série: Padlý svět
Autorka: Megan Crewe
Počet stran: 312 
Nakladatelství: Egmont
Anotace: První kniha dystopické trilogie.
Začíná to jako svědění, kterého se nemůžete zbavit. Pak přijde horečka a šimrání v krku. Pár dní nato budete vykládat svá tajemství na potkání neznámým lidem, jako by to byli vaši staří přátelé. Za další tři dny vás postihnou paranoidní halucinace.
A pak budete mrtví...
Šestnáctiletá Kaelyn žije na ostrově nedaleko pobřeží. Když její nejlepší kamarád odjíždí studovat na pevninu, vůbec ji nenapadne, že ho možná už nikdy neuvidí. Ale pak její malou ostrovní komunitu postihne podivná virová epidemie. Počet mrtvých narůstá a vláda dá ostrov do karantény: nikdo nesmí z ostrova odjet, ani se na něj vrátit.
Ti, kteří jsou dosud zdraví, musejí bojovat o tenčící se zásoby potravin, aby neztratili naději na přežití. Zatímco svět, který Kaelyn znala, se kolem ní hroutí, ona nachází nečekané spojence, přátelství i novou lásku. A když ji virus začne okrádat o přátele a rodinu, ze všech sil se snaží udržet si víru, že musí existovat způsob, jak zachránit lidi, kteří jí jsou nejdražší.


Něco o autorce: 
Megan Crewe se narodila v kanadském Torontu kolem konce roku 1980 a vyrůstala zde s
rodiči a mladším bratrem. Vždycky milovala příběhy - když byla malá, žebrala po tátovi čtení oblíbené knihy "s hlasy," což znamenalo, že každá postava měla jiný hlas. A tak nebylo překvapením, že netrvalo dlouho, než začala tvořit své vlastní příběhy. Fantasy, sci-fi a nadpřirozené ji fascinovalo celý život, což je pravděpodobně důvod, proč tyto žánry jsou u jejích knih nejčastější.
Nyní stále žije v Torontu, s manželem a třemi kočkami. Pracuje jako behaviorální terapeut pro děti a mládež se speciálními potřebami. Ve volném čase cvičí kung-fu a ráda cestuje. Už cestovala do Velké Británie, Číny, Itálie, Japonska, Francie, Nizozemska a Turecka.

BOOK TRAILER


Může obsahovat spoiler!!

Kaelyn žije celkem spokojeně na ostrově. Po prázdninách normálně nastoupí do školy, ale během pár dní se všechno změní. Co se, ale stane? Kaelyn navštíví po škole svou kamarádku Rachel. Jenže po pár minutách narazí na jeho otce, který měl nehodu a pořád je nemocný. Kaelyn se proto rozhodne jít domů. O pár dní později zjistí, že onemocněla i Rachel a postupem času onemocněl celý ostrov, ale ne všichni, někdo se stále drží. Ze začátku měli aspoň kontakt s pevninou, teď už jsou na všechno sami. Co se s nimi stane? Přežijí aspoň někteří nebo všichni zemřou?




Proč jsem si chtěla tuhle knížku přečíst?
Zaujala mě hodně anotace a chtěla jsem si přečíst tak trochu jinou dystopii. Pravdou je, že je to snad druhá série s touhle tématikou co čtu. První byla též trilogie a to Čísla, knížky se mi vesměs všechny líbily. A tahle snad ještě víc :D.



Prostředí
Moc pěkné. Ostrov plus moře, vždycky to byl můj sen žít na ostrově.. no uvidím. Jsem ráda, že jsem si to mohla aspoň přečíst a představit si to. Proto hodnotím prostředí hodně kladně.



Bombastická knížka, tyhle dvě slova jsem si myslela už před čtením, protože jsem věděla,
že to je dystopie a že mě to prostě bude bavit a doufala jsem, že mě knížka nezklame a taky naštěstí nezklamala, spíš překvapila. Myslela jsem si, že knížka bude probíhat malinko jinak, ale já si radši už ani nechci myslet.. poslední dobou se mi to stává  nějak často.

Hlavní hrdinka Kaelyn mi občas lezla na nervy, ale i přesto jsem si ji strašně oblíbila. Byla
odvážná, přátelská a dokázala pomoct sobě i ostatním.
Gava jsem měla taky moc ráda (taky bych chtěla potkat takovéhohle kluka :D) a doufám, že se dají ty dva dohromady v dalším díle. A doufám, že se vykašle na Lea :D, protože z toho bude určitě jinak milostný trojúhelník a ten já v týhle knížce sakra nechci. Jinak nevím proč, asi proto, protože jsem zatím neměla možnost nějak Lea poznat, snad se toho dočkám v dalším díle. 

Shrnutí knížky - v knížce nechybí romantika ani akce. I když mi ze začátku přišlo divný, že lidi byli v pohodě a nevznikla žádná panika, zvrat nastal později. V napětí jsem byla já od začátku až dokonce a jak tak koukám pořád jsem. A můžu dodat, že celá knížka je čtivá a nepustí vás. 

Konec knížky mě dostal, protože to bylo strašně otevřený, přijde mi jako by to autorka
usekla a dala do dalšího dílu. Doufám, že si přečtu druhý díl ještě letos, jinak se asi zblázním.. :D. Závidím těm co ho už četli a já jen musím doufat, že mě nezklame a bude mě bavit jako první díl.



Něco k obálkám..
Obálka se mi moc líbí a myslím si, že k příběhu pěkně pasuje.

Originální
Španělská
Česká

Slovo závěrem..
Knížku by si měl přečíst každý kdo má rád dystopie. Je to čtivý, napínavý a akční příběh a já kdybych měla u sebe druhý díl, hned ho začnu číst, jelikož ho stále nemám tak musím čekat. DOPORUČUJI!!!


Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
95 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

6 komentářů:

  1. Přesně nad touhle knihou jsem uvažovala.. trochu mi to připomíná The Walking Dead, což já můžu.. ale jen trochu. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevím, mě to moc podobný nepřijde, ale něco málo možná jo :DD

      Vymazat
  2. Já už si to chci taky přečíst :'( :oD Všichni o tom pořád mluví a já o tom vlastně nic nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečti si to, rozhodně tahle knížka stojí za to ;).

      Vymazat
  3. Toto si už strašne dlho plánujem prečítať, má to zaujímavý námet, už aj ukážku som čítala 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si to rozhodně přečti, protože to opravdu stojí za to ;).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)