úterý 26. listopadu 2013

Osm světů 1: Seznámení - Recenze


Autorka: Marcela Remeňová
Počet stran: 256
Nakladatelství: Mladá fronta
Anotace: Český knižní thriller teprve třináctileté autorky se odehrává v současném New Yorku a vypráví příběh sedmnáctileté Ley Layerové, obyčejné středoškolačky, kterou kromě zvláštních temných snů nic netrápí. Jedné noci se Lea vzbudí z noční můry a nechtěně vyslechne rozhovor své adoptivní rodiny, ze kterého pochopí, že její rodiče, bratr Fred i sestra Samantha jsou Osmisvěťané, což znamená, že pocházejí z úplně jiné galaxie. Velká propast, která ji v tom okamžiku oddělí od jejího dosavadního života, se ještě prohloubí, když Leyin otec, policista Thomas, přivede zcela nečekaně do jejich navenek poklidné domácnosti tajemného mladíka Harryho, který k velké nelibosti Freda zabere pokoj pro hosty. To vše by samo o sobě nebyla až taková katastrofa, kdyby se však sympatický a pohledný Harry neživil jako nájemný vrah... Následující události změní veškeré dění kolem Ley na neskutečný akční film. Záhy totiž Harry mizí z jejího života ještě dramatičtěji, než se objevil a k jeho nalezení musí Lea překonat překážky, o jakých se jí nezdálo ani v těch nejděsivějších snech. První díl z připravované trilogie „Osm světů“.

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.


Knížku napsala velmi mladá autorka a celkem dost ji za to obdivuju, v jejím věku bych tohle asi nevymyslela, ale sama se má ještě co učit.

Příběh mohl být víc promyšlený (knížka by byla určitě i lepší), jinak se myslím, že to nebyl špatný náměť na knihu. Na to, že mě knížka chvilkami hlavně ze začátku trošku nudila, tak se mi četla celkem rychle. 

Co mi na knížce nejvíc vadilo bylo, že se všechno dělo strašně rychle a než jsem se zorientovala, knížka už
zase vyprávěla úplně o něčem jiným, autorka se zbytečně nějak dlouhosáhle nerozepisovala o příběhu, ale i tak si myslím že je to škoda. Další věc která mi vadila byla ta, že mi všechno přišlo strašně moc jednoduchý a hlavní hrdince vždycky všechno vycházelo. Knížka byla napínavá i akční, ale čekala jsem právě nějaký větší zvrat kdy se konečně něco pokazí a ono nakonec nic. 

S koncem jsem byla tak trošku zklamaná, nevím jestli ten konec tak měl být, aby mohl mít pokračování v druhém díle. Popravdě netuším jestli nějaký bude, ale podle mě by měl být a možná si ho přečtu.. to si ještě rozmyslím :). Bylo to všechno strašně zmatený a rychlý a proto jsem byla tak zklamaná.

Už před čtením knížky jsem věděla že to nebude něco úžasného i tak jsem si to chtěla přečíst a rozhodně toho nelituju jsem si knížku přečetla. Jako oddechovku můžu knížku doporučit. 
Knížku hodnotím třemi hvězdičkami, protože tomu přeci jenom něco chybělo, sice teď nevím co ale něco by se určitě našlo.

Snad jsem knížku tolik nezkritizovala a i tak si ji přečtete :). Myslím si, že to stojí za přečtení i tak :).. teda spíš mladším čtenářům, starším by se to tolik už nemuselo líbit :).

Hodnocení obálky 

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
50 %

1 komentář:

  1. Pěkná, výstižná a stručná recenze :) ale hodně mi vadí tvoje nespisovné koncovky v přídavných jménech... :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)