sobota 11. ledna 2014

Top filmy roku 2013 podle knižní předlohy


Tak a je tu další článek který tak trochu patří ještě do roku 2013 a ještě jich pár přibude :). Dávám je sice trošku později ale snad to tolik nevadí :)).
Vybrala jsem pět filmů které jsem viděla v roce 2013 a byly natočené podle knižní předlohy. Přiznám se, že jenom z toho jsem dvě knihy přečetla a to ještě před shlédnutím toho filmu. :).
Jinak některé filmy měli premiéru už v roce 2012 ale k nám do kin se dostali až v roce 2013 tak snad tolik nevadí když tu asi dva uveřejním :).

Pořadí je náhodné!! :)
Jinak se i omlouvám jestli článek bude trošku delší :).                                                                                                                              
U prvních dvou filmů jsem nejdřív přečetla knihu a poté až koukla na film a přiznám se že vždycky jsem toho názoru že kniha je lepší než film, tak teď ani u jednoho filmu to říct nemůžu, líbila se mi jak kniha tak i film :). Možné někdo bude mít na to ten samý názor :).

1.
Hostitel 

O čem film je: 
Po úspěšné invazi teď Zemi kontrolují neviditelní mimozemšťané. Takzvané Duše přebírají kontrolu nad myslí člověka, používají jeho tělo a zdánlivě beze změny žijí jejich životy. Každý člověk se stane pro Duši pouhou schránkou a hostitelem. Hlavní hrdinkou filmu je Melanie, mladá dívka, která patří mezi zbývající „divoké“ lidi a která se bezhlavě zamiluje do kluka jménem Jared. Byla by to celkem obyčejná lovestory, ale po jedné z honiček je Melanie zajata a její tělo si bere Duše jménem Poutnice. Poutnice je překvapena a zavalena hotovou tsunami vzpomínek a silných emocí, jimž vévodí láska. Stane se to, na co nejsou Duše příliš zvyklé. Melanie se odmítá své mysli a svého těla vzdát. Poutnice chtěla původně ze vzpomínek odhalit úkryt zbývajících lidí, houževnatá Melanie ji v nich ale ukáže sílu lásky. Mimozemská Duše sama této síle nečekaně podlehne a v překvapivém spojenectví se pak vydají hledat Jareda, kterého obě milují. Stejně odhodlaná jako Melanie je ovšem i Duše jménem Hledačka s jediným úkolem – dopadení všech přeživších a ochrana nové rasy.
Více informací ZDE.

Hodnocení: 5/5
Tento film jsem viděla za tu dobu co vyšel už hodně krát a pořád se mi strašně líbí :).

Fotky z filmu 

Trailer

2. 
Hunger Games: Vražedná pomsta

O čem film je:
Katniss Everdeen a Peeta Mellark se po šokujícím vítězství v 74. ročníku Hunger Games vrací domů. Jako vítězové musí ale brzy domov a své rodiny znovu opustit a vydat se na okružní jízdu po všech krajích Panemu. Jejich úkolem je bavit lidi, oproti očekávání Kapitolu ale Katniss a její příběh inspiruje ke vzpouře. Během turné po krajích Panemu Katniss vycítí, že se neodvratně schyluje k revoluci. Hlavní město ale stále drží moc pevně ve svých rukou a prezident Snow není člověk, se kterým je dobré si zahrávat. Ve vhodný čas, ve vhodný moment, Katniss Everdeen musí být zlikvidována. Sílu Kapitolu mají symbolizovat přípravy na 75. Hry, které skrývají překvapení a rozhodnou o budoucnosti celého Panemu. Katniss a Peeta musí zpět do arény.
Více informací ZDE.

Hodnocení: 4/5
Druhý díl se mi líbil víc než první díl a opravdu jsem byla překvapená z toho že se to tolik podobalo knize.

Fotky z filmu


Trailer

U dalších třech jsem knihy zatím nečetla, ale můžu říct že všechny filmy se mi moc líbily.


3. 
Mrtví a neklidní

Neobyčejný milostný příběh krásné dívky a nečekaně citlivého nemrtvého rozpoutá řetězec událostí, které mohou změnit celý svět.

Více informací ZDE.

Hodnocení: 4/5
Tenhle film mě hodně pobavil a líbil se mi :). Knihu momentálně čtu a zatím se mi celkem líbí, ale jsem teprve na začátku.

Fotky z filmu 
Trailer


4.
Bídníci

O čem film je:
Když bývalého galejníka Jeana Valjeana (Hugh Jackman) propustí na podmínku, netuší, že za zády bude mít jako věčný stín posedlého inspektora Javerta (Russell Crowe). Ten ctí zásadu, že zloděj zůstane vždy zlodějem a Valjean se zdá být jasným příkladem, zvlášť když pravidla podmínečného propuštění záhy poruší. Jenže Valjeanovi se daří unikat, začne žít pod změněnou identitou, stane se ctihodným občanem a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine (Anne Hathaway), kterou si klade za vinu, se ujme její dcerky Cosette. Společně s ní pak před Zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech relativního klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí – ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí kluci. Jeden z nich, Marius (Eddie Redmayne), se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette (Amanda Seyfried) a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy zachránil Mariuse. Na místě, kde historie napsala jednu ze svých krvavých kapitol, se zároveň odehraje finální souboj mezi ním a Javertem.
Více informací ZDE.

Hodnocení: 5/5
Tenhle film se mi hodně líbil :), na který se určitě ještě někdy kouknu, jen nevím kdy, protože film je celkem dlouhý.

Fotky z filmu

Trailer


5. 
Terapie láskou

O čem film je:
Pat se vrací ke svým rodičům (Jacki Weaver a Robert De Niro), kteří se mu ze všech sil snaží pomoci postavit se na vlastní nohy. Sám Pat je odhodlaný zásadně změnit svůj život, což pro něj znamená přemoci nezvladatelné návaly vzteku, myslet pozitivně a především znovu najít cestu ke své manželce Nikki (Brea Bee), protože je přesvědčený, že i přes velmi dramatické okolnosti jejich rozchodu, to musí spolu dát opět dohromady. Jednoho dne ovšem Pat na večeři u přátel potká Tiffany (Jennifer Lawrence), nevyzpytatelnou a záhadnou dívku v depresi s kupou vlastních problémů. Od této chvíle se mu život začne komplikovat ještě více. Tiffany nabídne Patovi dohodu: pomůže mu sblížit se znovu s manželkou a on ji na oplátku pomůže s něčím pro ni velice důležitým – shání totiž partnera do taneční soutěže. Ani jeden z nich netuší, že se díky tomuto spojenectví mezi nimi vytváří nečekané pouto a oba zjišťují, že je společně trávený čas naplňuje neskonalým štěstím.
Více informací ZDE.

Hodnocení: 4/5
V tomto filmu hrají dva mojí oblíbení herci a film mě celkem překvapil, nemyslela jsem si že mě bude tolik bavit :). Knížku si časem určitě přečtu a pak uvidím co se mi líbilo víc i když si myslím že to bude spíš kniha :).

Fotky z filmu

Trailer

A jaké filmy se líbily v roce 2013 vám? :)

12 komentářů:

  1. Tak.. Hostitele jsem zatím nečetla, i když ho mám doma, a film jsem taky neviděla, protože jsem zastánce toho, že si chci nejdřív přečíst knížku, než se podívám na film.
    U HG: první díl jsem nejdříve viděla zfilmovaný, pak četla knížku. U druhého to bylo naopak. A musím uznat, že se mi líbí jak filmové tak knižní zpracování, u prvního spíše kniha, u druhého film.
    Ten třetí vůbec neznám :-D A o čtvrtém jsem jen letmo slyšela :-)
    Co se Terapie láskou týče, stejný problém jako u Hostitele s tím rozdílem, že knihu ještě ani nemám doma :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky spíš zastánce toho že nejdřív film a pak kniha, ale z tohoto článku jde poznat že ne u všech se mi to povedlo :).
      Jinak Hostitele si určitě co nejdřív přečti je to skvělá kniha :)).

      Vymazat
  2. Videla som len HG 2 a Warm bodies som vypla po 20 minútach, pretože ma to vôbec nebavilo. Bolo to ako zombie Twilight. A film Bídnici by som si chcela pozrieť (odteraz). Netušila som, že tam hrá Hugh Jackman :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to Warm Bodies je taková komedie která nemusí zaujmout každého, ale mě to pobavilo :)
      Tak to jsem ráda, že díky mému článku se na film podíváš, jinak já sama mám tohoto herce ráda :).

      Vymazat
  3. Z tých filmov ktoré si tu pridala som videla iba Catching Fire a som zhrozená čo všetko ma ešte čaká.
    Určite si chcem všetko pozrieť a hlavne si chcem pozrieť Warm Bodies. Knihu som prečítala a bola dokonála! A poďla toho čo som počula tak vo filme sa naozaj zasmejeme čo sa teším :)
    Zbytok som ani nečítala a viem že som videla Les Miserables do tej časti kde Anne Hathaway ostrihali a spala s jedným s jeho zákazníkom ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já knihu Warm Bodies momentálně čtu a začínám si myslet že jsem nejdřív měla přečíst knihu, ale i tak si myslím že se mi kniha bude líbit, protože film se mi hodně líbil a celkem mě i překvapil :). Pokud si film neviděla určitě se na něj koukni, sama za sebe můžu říct že se jim povedl :)).
      To je škoda že se ty Bídníky nedokoukala, i když ono je to celkem dlouhý a i když mě se to líbilo, ke konci už jsem toho měla celkem dost :).

      Vymazat
  4. Hostitel mě zklamal. Ian se mi vůbec nelíbil a celkově se mi knížka zdála lepší. :D Hunger games bylo úžasné! A Bídníky jsem si zamilovala :3
    Warm bodies a Terapii jsem zatím neviděla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Hostitele je knížka určitě lepší než film, ale je to právě jeden z filmů který mě jako film podle knižní předlohy nezklamal.
      Na oba filmy se určitě podívej, podle mě nejsou až tak špatné :)).

      Vymazat
  5. Všechny kromě Warm Bodies jsem viděla a naprosto je zbožňuji. Na Bídnících a HG jsem byla i v kině a bylo to úžasné. A na Warm Bodies se chci podívat už delší dobu, ale pořád u mě převládá ta touha, nejdřív se přečíst knihu a pak až film :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Warm Bodies se určitě podívej podle mě za to stojí :). Já jsem si taky říkala že si nejdřív přečtu knihu, ale nějak jsem to nemohla vydržet, tak jsem si řekla že to bude jeden z mála filmů který uvidím dřív než knihu. Knížku dokonce teď čtu, i když si myslím že bude trochu jiná než film :).
      Na HG jsem taky plánovala do kina, ale nakonec to nějak nevyšlo, protože jsem nějak v tu dobu četla přímo ten díl :D.

      Vymazat
  6. Hunger Games i Hostitele jsem viděla. :) HG film byl pro mě nejlepším filmem roku 2013! :) Knihu Hostitel jsem ještě nečetla, ale chystám se na ni. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo i mě se film moc líbil :)) a už se moc těším na třetí díl :).
      Hostitele si určitě přečti, knížka je taky skvělá :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)