pondělí 30. června 2014

Aliance - Recenze


Kniha: Aliance
Díl v sérii: 3
Série: Povstalecká trilogie
Autorka: Veronica Roth
Počet stran: 364
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Na frakcích založená společnost, v níž Tris Prior kdysi věřila, je v troskách – zničená násilím a mocenskými boji, zjizvená ztrátou a zradou. Když tedy dostane možnost prozkoumat venkovní svět, neváhá, je připravená. Třeba právě za plotem ona i Tobias naleznou společný lehčí život, svobodný od zbytečně komplikovaných lží, zamotaných vztahů a bolestných vzpomínek.

Ale Trisina nová realita je mnohem alarmující než ta, co nechala za sebou. Staré objevy jsou rychle zbaveny své důležitosti. Výbušné nové pravdy mění srdce těch, které miluje. A Tris tak znovu musí bojovat, aby dokázala pochopit složitost lidské povahy – i své vlastní – zatímco čelí rozhodování o odvaze, oddanosti, obětavosti a lásce.

Vyprávění ze dvou pohledů přivede sérii k silnému závěru a odhalí tajemství dystopického světa, jenž uchvátil miliony čtenářů.



Něco o autorce: 
Veronica se narodila a bydlí v Chicagu. Psaní se věnuje již od svých dvanácti. Studovala tvůrčí psaní na Northwestern University a nyní pracuje na plný úvazek jako spisovatelka. Jak sama o sobě ráda tvrdí, je šest stop vysoký sci-fi nerd, který oblečený ve svém oblíbeném pyžamu projíždí ve volném čase dlouhé hodiny Wikipedii a který má neskutečné množství různých fobií. 

Děj své prvotiny Divergence, jež je zároveň počátečním dílem stejnojmenné trilogie, umístila do Chicaga, které tak dobře zná a miluje. Už její první kniha zaznamenala velký úspěch, když ji prestižní deník The New York Times zařadil na šesté místo v seznamu bestselerů.





Recenze neobsahuje velký spoiler, jen se můžou objevit spoilery s předešlých dílů!!!

Frakce padli a městu začaly vládnout odpadlíci, v čele z Evelyn a ostatní se jen museli přizpůsobit. Jenže ne všem se to líbí a někteří chtěji opustit město. Jen nikdo neví co je tam může počkat a co je tam vlastně čeká. Založí taky Alianci, v čele s Johannou a mají v plánu se vzepřít se odpadlíkům. Tris, Tobias a další opustí město a nečekali by, že i za městem je to obyvatelné a hlavně že se doví tolik informací o kterých neměla vůbec tušení. Jak to nakonec celé dopadne a jak autorka zakončí celou sérii?


Na poslední díl jsem se moc těšila a byla jsem hlavně hodně zvědavá jak to celé autorka zakončí. Jenže potom co jsem tak trochu pročítala recenze jsem zjistila, že tenhle díl není moc dobrý a že byl docela zklamáním. Já mezi ně nepatřím, i když jsem si ze začátku myslela že budu. Na první díl do zdaleka nemá, ale i tak to bylo moc pěkné a mě se to líbilo. 

Začátek knihy začal tam, kde skončil druhý díl a kdybych nečetla předtím druhý díl, tak bych asi úplně nevěděla jak vlastně ten druhý díl skončil, ale postupem bych na to určitě přišla. 

Knížka byla čtivá a kdybych na ní měla více času, měla bych ji nespíš přečtenou tak za dva dny. Knížce celkově nechyběla akce, napětí ani ta romantika. Akce jsem teda čekala trochu víc, ale i tak vynahradilo se to především na konci knihy. 

Knížka bych řekla, že se hlavně možná ostatním tolik nelíbila, protože v tomto díle se hlavně řešila genetika a věci okolo tohohle. Tohle téma mě teda vůbec nevadí, ale je pravda, že jsem se v tom ze začátku trochu zamotala a nevěděla jsem pak o čem moc čtu, ale dostalo jsem se do toho asi po třech kapitolách a pak už to vše bylo v pohodě. 

Hlavní hrdinové Tris a Tobias, mi už tolik nelezli na nervy jako ve druhém díle, kde se neustále hádali a docela mě tím štvali. Ve třetím díle mě asi více štval Tobias, protože i já jsem věděla, že Tris co mu jednou řekla měla prostě pravdu, ale on si stál za svým a jak to potom dopadlo.

V tomto díle se také vyskutuje jedna novinka a to ta, že kniha není vyprávěna jenom z pohledu Tris, ale i z
pohledu Tobiase, což jsme v minulých dílech neměli možnost. Tešila jsem se na to, ale bála jsem se toho, že se v tom budu zamotávat a nebudu vědět z jakého pohledu čtu. Ale zvykla jsem si na to hned a myslím, že i vás to bude v pohodě.

Měla jsem taky velké štěstí, že jsem si nepřečetla velký spoiler. Někteří si ho bohužel přečetli a knížku si asi tolik neměli šanci užít. Já jsem o tom nevěděla, takže jsem si pořád říkala co to může být a nutilo mě to pořád číst dál abych se to dozvěděla i já.

Závěr knížky jak už jsem říkala byl plný akce a především plný překvapení. Opravdu takovýhle konec jsem nečekala a trochu mě tím autorka naštvala. Bohužel i ta slza mi ukápla, protože to jinak nešlo a myslím, že pokud vyjde i filmové zpracování tak budu bulet jak želva. Na druhou stranu si myslím, že to autorka ukončila dobře, až na jednu část. Série mi bude určitě chybět, ale moc ráda si ji zase někdy přečtu.

Shrnutí: Skvělé i špatné pro mě zakončení série. Až na jednu věc to bylo prostě skvělé počteníčko a pro mě je tohle nejlepší dystopie jakou jsem kdy četla. Všem kdo ji nečetli ji moc doporučuji, myslím že za přečtení to vážně stojí!! Prvnímu dílu se sice tenhle nevyrovná, ale určitě by jste měli dát této sérii aspoň šanci. 

Obálky
Obálka je prostě nádherná a já ty obálky úplně miluju :D

Anglická 1,2 * Portugalská * Německá * Srbská * Česká

Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
95 %

3 komentáře:

  1. Já teda patřím mezi ty, které knížka hrozně zklamala. Nejsem koukám jediná, komu Tris a Tobias lezou na nervy. :D S tou genetikou... Souhlasím, že problém byl tam, i když to asi vidím jinak, než ty. :) Autorka si o genetice asi něco přečetla jen na Wikipedii a pak psala o věcech, kterým úplně nerozumí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se naopak zas líbila no. Asi je to věc názoru. Ale jo asi s tou genetikou máš na druhou stranu pravdu :), když už o tom psala měla to asi víc prostudovat.

      Vymazat
  2. Anonymní8/1/15

    Celý třetí díl byl naprosto jiný než předchozí dva díly. Vůbec jsem nečekala kam nás autorka zavede, konec se mi nelíbil a kniha byla nedokončena. Hodně věcí nebylo dovysvětleno. První polovina knihy se zasekla na jednom místě, jakoby autorka nevěděla jak dál a celkové ukončení celé série bylo odfláknuté, nedovysvětlené a useknuté. (Linie postav byla dokončena to ano) Jak mě Divergence s Rezistencí nadchly ta Aliance zcela znechutila. Je to veliká škoda, jelikož to mohlo být krásné dílo s velikou myšlenkou (o společnosti )

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)