V podsvětí - Recenze

Kniha: V podsvětí
Díl v sérii: 2
Série: Ptačí zpěv
Autorka: Meagan Spoonerová
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Linda Ainsleyová byla nucená prchnout z domova, z města, které od okolní zpustošené krajiny odděluje energetická zeď, a od té doby touží po jediném – najít svého bratra Badyána. Už ji unavuje věčně utíkat a žít ve strachu a věří, že právě Badyán to může zastavit. Pátrání po něm ji zavede do podzemního města Léthé. Města, které sužují obavy z jeho zakladatele, záhadného Prométhea, a místní pořádkové služby. Aby se Linda dozvěděla pravdu o tom, co se stalo s jejím bratrem, musí se Prométheovi postavit. Vypořádat se s vlastním strachem se už naučila, dokáže se ale vypořádat i s pravdou, kterou chce znát?

Meagan Spooner během svého dospívání trávila čtením a psaním každou volnou chvilku dne a snila o životě jako archeoložka, mořská bioložka, astronautka. Vystudovala dramatiku na Hamilton College v New Yorku a poté strávila několik let v Austrálii. Cestovala se svou rodinou po celém světě. Navštívila např. Egypt, Jižní Afriku, Arktidu, Řecko, Antarktidu a Galapágy, což se poté zobrazilo v každém jejím příběhu.
V současné době žije a píše v severní Virginii, ale volání sirény - cestování je těžké odolat, a proto netuší, jak dlouho zde vydrží.
Ve svém volném čase hraje na kytaru, hraje videohry, hraje si s kočkou a čte.

Může obsahovat spoiler s prvního dílu!

Linda utekla ze Železného lesa a stále se snaží najít svého bratra Badyána. Nebezpečná cesta jí zavede do města Lethe, které je v podsvětí a myslí si že Badyán je přímo tam, jenže i tak netuší kde ho má hledat. Toto magické město se zpočátku může zdát jako skvělé místo, kde by mohla Linda začít od záčatku. Ale nic nevypadá tak jak se zdá a Linda postupně odhaluje tajemství města. Zjistí že velkým vůdcem je muž jménem Prométhea a kterému se pomocí síly podařilo dát město zas do pořádku, ale díky tomu umírají i lidé, které mají zvláštní schopnosti. Linda se mu bude chtít postavit a poté najít svého bratra Badyána. Podaří se jí to?

Na druhý díl jsem se strašně moc těšila a měla jsem celkem i očekávání. První díl se mi líbil moc a popravdě jsem ale na druhou stranu nečekala, že by se mi tolik líbil i tento díl. Nedokážu ani říct, který byl lepší, oba měli něco do sebe a každý díl je dá se říct úplně o něčem jiném.

To co autorka vytvořila je něco dokonalého a především originální. Takou knihu z takhle skvělým příběh jsem ještě nečetla a čtení této knihy jsem se užívala co nejvíce to šlo. Knize po celou dobu nechybí akce, pořád se něco děje, rozhodně nudit se nebudete. Ke konci přijde i to napětí, protože vlastně budete bádat jak to vlastně skončí. Romantiku zde nečekejte, i když nějaké prvky se tam najdou.

Hlavní hrdinka Linda byla sympatičtější ještě více než v jedničce. Svým způsobem jsem ji měla mnohem víc radši než v prvním díle, kdy mi trochu lezla na nervy někdy.
Hlavní hrdina Oren se řadí k dalším mým oblíbencům, jen je vážně škoda, že tam nebyl více a že v tomto díle se mi zdálo, že je spíše vedlejší postava. Což mě štvalo, on by si určitě zasloužil více pozornosti.
I když knížka byla skvělá a nádherná tak přeci jednu výtku mám a to že mi to přišlo strašně předvídatelné,  především teda pro mě nemusí to tak mít třeba každý. Mohla mít myslím klidně i více složitější zápletku, aby jsme se v tom více zamotily a nezjistily už předem jak to vlastně bude celé pokračovat. Proto když jsem zjistila předem důležitou část celého příběhu, tak to pro mě nebylo pak vlastně žádné překvapení, protože jsem věděla jak to bude dál. Mohla jsem se mýlit to je pravda, ale nemýlila jsem se a tak to bylo v skoro celé knize. I tak na knihu koukám pozitivně :).

Závěr knížky byl přeci jen trochu překvapující, protože přeci jen tam jsem to čekala trochu jiný průběh, ale věděla jsem zas tak trochu jak to vlastně skončí. Závěr byl jako u prvního dílu strašně otevřený a nejhorší je, že třetí díl zatím nevyšel ani v originále, takže si budu muset ještě chvilku počkat a snad to vydržím.

Shrnutí: Pokud jste četli první díl a líbil se vám, tak si určitě přečtěte i druhý díl, který taky rozhodně stojí za přečtení. A pokud jste nečetli zatím ani jedničku tak to taky rozhodně napravte, nevíte totiž o co přicházite, protože přeci jen tohle není další dystopický příběh, které jsou všude už mraky, ale tenhle je něčím výjímečný a to tím, že je to taky spadeno do žánru fantasy, takže je to spíš fantasy dystopie a proto je kniha tak skvělá. Myslím si, že by si tato sérii zasloužila více pozornosti, přijdeme že není tolik známá mezi čtenáři a přitom je to vážně skvělá knížka, u které se nudit nebudete, spíše si užijete skvělý příběh. Vřele doporučuji!!

93 %