úterý 15. července 2014

Měděný jezdec - Recenze


Kniha: Měděný jezdec
Díl v sérii: 1
Série: Taťána a Alexandr
Autorka: Paullina Simonsová
Počet stran: 616
Nakladatelství: Ikar
Anotace: Poutavá historická freska je zároveň nezapomenutelným příběhem o lásce vzdorující hrůzám války i lidské zášti. 17letá Taťána vyrostla v Leningradě, v městě, kde památníky zašlé slávy kontrastují s šedivou realitou stalinského Ruska. V roce 1941, ten den, kdy Němci napadnou Rusko, se Taťána poprvé zamiluje - vzápětí pocítí trpkost zakázané lásky: nadporučík Alexandr Bělov je vyvolený její sestry Dáši. Navíc má Alexandr temné tajemství - pochází z rodiny amerických komunistů, kterou zlikvidovalo NKVD. Lásce Taťány a Alexandra není přáno: město drtí německá blokáda, hladomor, zima a všudypřítomný strach ze smrti. Ale jindy slabá Táňa se ukáže jako nejsilnější člen rodiny a s Alexandrovou pomocí překonává všechny útrapy. Nejtěžší zkouškou však bude odolat vlastní touze.

Něco o autorce:
Narozena v roce 1963 v Leningradě. V deseti letech se odstěhovala s rodinou do USA. Autorka několika knih.
Je autorkou deseti románů, přičemž největšího úspěchu dosáhla Měděným jezdcem z roku 2001 (česky 2004, 2013), který se stal mezinárodním bestsellerem. Závěrečný díl trilogie o osudech Taťány a Alexandra The Summer Garden vyšel v nakladatelství Euromedia na konci roku 2013.



BOOK TRAILER

Může možná obsahovat spoiler!

Předem říkám, že nevím jestli to vůbec bude vypadat jako recenze, ale spíš sepíšu jaký dojem na mě kniha udělala.


Začnu asi tím, že mě velmi překvapilo, že se knížka každému až na malé výjimky líbila a
to se u každé knihy přeci jen nevidí. Proto jsem si řekla, že tohle si musím přečíst i já a zjistit co se v ní vlastně ukrývá a doufala jsem, že nebudu zklamaná a to jsem nebyla ani trochu. Po přečtení už chápu proč se všem tolik líbila a byla vážně skvělá a i já ji můžu doporučit těm kteří ji ještě nečetli.

I když má knížka 616 stránek a celkem malá písmenka, která mě teda zpočátku trochu štvala, tak o pár stránek dál už jsem to vůbec nevnímala. Čte se celkem rychle a téměř těžko se od ní dá odthrnout. Je to velmi silná kniha a takhle skvělou, úžasnou knihu jsem vážně nikdy ještě nečetla. Je popsána hodně detailně, takže vůbec o nic nepřijdete.

Je  také především o vztahu dvou lidí Taťány a Alexandra, ale nejen o tom, protože oba se setkají ve velmi špatné době když zuří druhá světová válka. Zamilují se do sebe, ale nemůžou být spolu, protože její sestra Dáša je do Alexandra zamilovaná a Taťána ji nechce ublížit, proto se s Alexadrem schází tajně.

Když něco řeknu k hlavním hrdinům tak Taťánu jsem ze začátku neměla vůbec ráda,
chovala se jak puberťačka a byla na můj vkus až moc naivní, ale postupem času dospěla a já ji začala mít víc a víc ráda. Ke konci knihy už je dokonce úplně jiná než na začátku knihy. Její život díky válce nebyl vůbec lehký, ale díky ní také rychle dospěla. Jinak do Taťány jsem se fakt úplně vcítila, protože musela city k Alexandrovi tajit a přijde mi, že sice něčím úplně odlišným, ale i tak jsem si něčím takovým musela projít.
Alexandr, tak u něho jsem to měla přesně naopak. Jeho jsem měla ráda na začátku a pak se choval pro mě jak s prominutím debil (musela jsem to napsat). Několikrát jsem měla z toho chutí ho nečím přaštit, choval se fakt příšerně, ale tak od poloviny knihy si myslím to bylo zas v pohodě a zase jsem ho postupem času začínala mít ráda. Jinak docela čtenářům vadí jak Alexandr dost kouří, sice nejsem kuřák, ale mě takový detail vůbec nevadil.

Kniha toho má v sobě vážně moc. Ze začátku to vypadá, že je dá se říct všechno v pořádku, jenže pak přijde hladomor, zima a spostu umrtí obyčejných lidí a v téhle části mi začal běhat mráz po zádech a když jsem knížku četla tak jsem cítila, jako bych tam vážně byla s nimi. Měla jsem pomalu hlad jako Taťána a plno dalšího a v téhle části jsem ji především strašně obdivovala a hodně mi to připomínalo sebe.
Později přijde část kde se v knížce začnou objevovat erotické scény a přímo tady mám snad jedinou výtku. Vadilo mi, že to autorka popisovala tak detailně a že, tomu věnovala tolik stránek v knize, měla jsem z toho chutí to i přeskočit a až budu číst knihu znovu tak to asi udělám, protože myslím, že stačilo tomu věnovat kousek a ne přes sto stran.

Konec mě dostal, zničil a nevím co ještě. Vážně tento konec jsem nečekala. Byl krásný, ale zároveň strašně smutný a ten otevřený konec, popravdě jsem se dostala i do
deprese, protože jsem neměla u sebe druhý díl, ale teď už ho mám :D, takže už je to trochu lepší a přiznám se, že jsem brečela pomalu jak želva, i když jsem vlastně věděla jak to vlastně všechno je, a je pravda, že jsem brečela po celou dobu knihy, je to vážně velmi emotivní kniha. A to jsem si i ze začátku myslela, že jeden díl by bohatě stačil, že je to zbytečně roztáhlé, po tom konci už takový názor rozhodně nemám.

Pokud jste tuto skvělou knihu ještě nečetli, tak to vážně napravte. Vážně za přečtení stojí a já ji všem doporučuji k přečtení. Nikdy jsem snad nic lepšího nečetla a to už jsem pár knih přeci jen přečetla.

A ty kdo četli knihu možná ví, že se chystá i film. Na který se těším i netěším. Bojím se, že to bude jiné než kniha a že se mi to asi tolik líbit nebude, ale uvidím, nechci dělat předčasné závěry. 

Obálky
Anglická 1,2 * Italská * Německá * Polská * Španělská * Česká 1,2
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
101 %

Tohle je asi nezvláštnější recenze jakou jsem kdy napsala popravdě :). Mám pocit, že jsem zdaleka k této knize nenapsala všechno co jsem chtěla, ale ta kniha toho v sobě ukrývá tolik, že už ani sama nevím co mám psát dál a něco slovy ani popsat nejde, jen tohle mi dalo vážně zabrat a i tak si myslím, že uděláte nejlíp když si knížku přečtete sami a uděláte si na knihu vlastní názor :).

19 komentářů:

  1. Je to neskutečná kniha v mnoha ohledech ;) Skoro se jí bojím dočíst, takže si ji hodně šetřím ;) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :). Taky jsem se malinko bála, ale spíš toho že mě zklame :). Určitě se do ní, ale někdy pust :DD.

      Vymazat
  2. Budu si muset udělat vlastní názor. :) Nedá mi to. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu tedy ještě nemám, ale rozhodně bych si jí chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vsude ctu jen chvalu, musim si knihu taky komecne precist :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta knihovna si to zaslouží :). Ano musíš si to přečíst :).

      Vymazat
  5. Na Měděného jezdce je těžké napsat recenzi...
    Já to ještě teď nějak zpracovávm..každopádně je to vynikající čtení!
    Zbožňuju tuhle sérii :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano je to skvělé čtení a ta recenze mi dala vážně zabrat :).
      Pro mě je to nejlepší série co jsem kdy četla :)).

      Vymazat
  6. Kniha má opravdu hodně kladných recenzí a já si ji konečně budu muset přečíst!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano to má :). Jo určitě si ji přečti, jsem zvědavá na tvůj názor :).

      Vymazat
  7. Měděný jezdec je skvělý, dokonalá knížka! ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Super recenze :) určitě si jí přečtu !! :D

    OdpovědětVymazat
  9. Fakt úžasná recenzia a súhlasím s tebou :)
    A tiež som nefajčiar - nemala som ani jednu cigaretu- ale viem, že ľudia hovoria, že ich to ukľudnuje atď tak som to tiež chápala :D
    hej, tie erotické scény, trochu to tá autorka preháňala :D
    Fakt s tebou súhlasím - a celkovo, môj názor na tú knihu vieš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za milý komentář :)).
      Tak to jsem ráda :D.
      Njn mohla to dát aspoň na míň stránek, pak mě to začalo akorát štvát :DD.
      Ano vím :) a vím že jsme měli podobný názor :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)