čtvrtek 24. července 2014

Jestli zůstanu - Recenze


Kniha: Jestli zůstanu
Díl v sérii: 1
Série: Jestli zůstanu
Autorka: Gayle Forman
Počet stran: 183
Nakladatelství: Ikar
Anotace: Šestnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, anebo zůstat.


BOOK TRAILER



Mia má skvělý život. Má skvělou rodinu, milujícího kluka Adama a navéc je velmi talentovaná cellistka. Jednoho dne jede se svou rodinou na výlet, když náhle do nich vrazí jiné auto. Její rodiče jsou na místě mrtvý. Sama Mia bojuje o život a je v kómatu. Jenže i tak Mia ví co se kolem ní děje a vidí okolo sebe, své pžíbuzné a hlavně Adama, který ji bohužel nemůže vidět. Přežije a zůstane Mia nakonec nebo se rozhodne odejít z tohoto světa?

Tuhle knížku jsem měla v plánu si někdy přečíst, ale tolik jsem s ní nespěchala. Ale potom jsem viděla první oficiální trailer na film, který se mi neskutečně moc líbil, že jsem si řekla, že musím co nejdříve sáhnout po knize. Překvapilo mě, že je kniha celkem tenká, ale aspoň jsem to měla rychle přečtené.

Od knihy jsem neměla nějak moc velké očekávání a čekala jsem průměrnou knihu se skvělým příběhem. A to se mi i splnilo. Ano tato kniha se mi líbila moc, četla se rychle, nechybělo tomu i trocha napětí, ale především je to kniha ze života a z toho co se může přeci jen stát každému z nás a tím se mu může změnit i život a takhle kniha vám dá i důvod přemýšlet a uvědomit si třeba některé věci.

Hlavní postava Mia byla sympatická mladá holka, která měla obrovský talent a ráda si šla za svým snem.
Měla jsem ji ráda, ale zas tolik k srdci mi za tu dobu nepřirostla, kdyby možná knížka byla tlustší tak třeba bych si ji oblíbila více a měla bych právě možnost ji více poznat.
Další mezi hlavní postavy patří Adam, Miin kluk, který s ní sdílel především lásku k hudbě a díky ni se spolu vlastně i seznámily. Myslím, že je to skvělý kluk a určitě je sympaťák, který má díky kapele dost fanynek.

Kniha je vyprávěna z její minulosti a současně i přítomnosti. Díky minulosti vlastně
zjistíme jaká Mia byla dříve a jaký vedla vlastně život. Tohle se mi na knize dost líbilo, jinak si myslím, že by kniha asi tolik neoslovila. A celý příběh ze současnosti se vlastně odehrává jenom pár dní.

Závěr knížky mě trošku naštval, protože konec byl hodně otevřený a přišlo mi to useknuté. Nechápu proč když je kniha tolik tenká, proč to autorka teda nemohla dát do jedné knihy. Jak asi víte druhý díl zatím u nás nevyšel a já doufám, že vyjde. Sice mám druhý díl v angličtině jako e-knihu, ale popravdě moc se mi toho teď moc nechce. Jsem teď docela zvědavá jak to bude ve filmu.

Shrnutí: Myslím, že tato knížka stojí za přečtení. Je tenká, takže si myslím, že se dá přečíst i za jediný den a nezabere vám tak tolik času. A podle mě je taky dobré si knihu přečíst před filmem. Knihu jsem hodnotila krásnými 4 hvězdičkami, které si podle mě zaslouží. Vážně vám tuto knihu doporučuji k přečtení! :) A na film se neskutečně moc těším a pokud bude s kým, půjdu na něj do kina.

Obálky
Anglická 1,2 * Portugalská * Německá * Francouzská * Španělská * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
85 %

Trailer k filmu

12 komentářů:

  1. Mne dnes prišla kniha v angličtine s tou 2. obálkou a nemôžem sa dočkať kedy si knihu prečítam, no chcem s ňou chvíľu počkať. Vyzerá ako super kniha.
    Ak chceš tak navštív aj ty môj blog- www.planet-of-dreams.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc pěkná kniha, určitě stojí za přečtení :). A ta druhá obálka se mi taky moc líbí :).
      Jo určitě se kouknu :).

      Vymazat
  2. Já mám tuto knížku moc ráda. :) Četla jsem ji před rokem, ale mám na ni milé vzpomínky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se ti líbila :)).

      Vymazat
  3. Knihu bych si před filmem také chtěla přečíst, tak to doufám stihnu. :D Jinak pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si myslím, že stihneš :D. Knížka se dá v pohodě přečíst za den :).
      Děkuju :).

      Vymazat
  4. Knihu si chci už dlouho přečíst, ale ještě nebyl nějak čas. Taky na ni tolik nespěchám, ale doufám, že to bude hezký příběh. Teď mě trošku štve, že to má useknutý konec, ale snad vyjde ten druhý díl no. Skvělá recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo je to moc hezký příběh. :) Já už jsem si knížku chtěla přečíst dávno, ale když jsem zjistila jaký je prý ten konec tak pak se mi do toho už moc nechtělo, ale řekla jsem si pak, že si to aspoň přečtu před tím film (jsem zvědavá jak to bude tam) a na ten druhý díl si asi počkám :D, ale jinak si myslím že by to se to mohlo líbit i tobě :).
      Děkuju moc :).

      Vymazat
  5. Tak toto bola úžasná kniha :) Ale ten dobrý pocit z nej mi pokazila anotácia dvojky :D Už ani neviem či dvojku chcem čítať :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano :).
      Já to ji naštěstí nečetla, to je tam nějaký spoiler ? :D

      Vymazat
  6. Tuto knihu mám moc ráda souhlasím s tím , žemuže každému člověku něco dát :) Super recenze :))

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)