čtvrtek 14. srpna 2014

Žena v černém: Anděl smrti - Recenze


Kniha: Žena v černém - Anděl smrti
Autor: Martyn Waites
Počet stran: 216
Nakladatelství: Metafora
Anotace: Na Londýn prší bomby, ale ve starém domě číhá daleko větší nebezpečí…
Volné pokračování slavného duchařského bestselleru Susan Hillové, Žena v černém
Je podzim 1940, zuří druhá světová válka a na města Velké Británie dopadají německé bomby. Domy se hroutí, lidé umírají… Rodiče se loučí s dětmi a posílají je z Londýna na venkov, kde by pro ně mělo být bezpečněji. Skupinka školáků doprovázená dvěma učitelkami je ubytována ve starém, osamělém, zchátralém domě poblíž nevlídného močálu. Cesta k němu vede po přílivem zaplavované hrázi s podivným jménem Devět životů…
Měli by tu být sami, ale brzy se ukáže, že tady na ně někdo – nebo něco? – čeká. Tajemné náznaky záhy přerostou ve smrtelné nebezpečí.
„Kdykoliv ji někdo spatří, zemře dítě,“ tvrdí venkovský stařec, který však není zdaleka tak pomatený, jak se zdá.
Jaká děsivá síla číhá v Domě u Úhořího močálu, aby si vzala to, po čem už nekonečná léta touží? 

Něco o autorovi:
Martyn Waites se narodil v Newcastlu a po dokončení školy vystřídal mnohá zaměstnání. Na trhu v přístavišti prodával kožené kabáty, v hospodě naléval coby barman, dělal stand up komika, byl kulisákem a učil dospívající delikventy umění improvizačního dramatu. Právě tato práce ho inspirovala k nástupu do dramatické školy v Birminghamu, kde v sobě objevil profesionálního herce.
Nejdříve se věnoval jen divadlu, ale později přišla práce na nízkorozpočtových filmech a spoustě reklam. Za nejúžasnější televizní zážitek pokládá roli ve filmu Nová dobrodružství Robina Hooda, který se pro TV Warner Brothers natáčel v Americe.
Ovšem celou tu dobu, kdy se tomuto všemu věnoval, vykládal lidem, že vlastně touží být spisovatelem a napsat román. Napsal několik románů, z nichž posledním je Žena v černém – Anděl smrti.




Je podzim roku 1940 a ve Velké Británii zuří druhá světová válka. Domy se hroutí, lidi umírají.. proto se rodiče loučí s dětmi a posílají je pryč z Londýna na venkov, kde by se měli mít líp. Jedna skupinka školáků se dvěmi učitelkami jsou ubytovány ve starém a zchátralém domě. Ale už od začátku se učitelce Evě bude na tom domě zdát něco divného. Později dokonce spatří ženu v černém a zjistí také, že kdokoliv ji spatří zemře dítě. Je jasný, že v domě už není bezpečno a musí všichni pryč. Podaří se jim, ale utéct?

První co jsem po dočtení této knihy řekla bylo - To byla skvělá kniha. Ano tato kniha mě strašně mile překvapila a už jenom z toho důvodu, že jsem z knihy Žena v černém byla
mírně zklamaná. První věc co mě u této knihy překvapilo, že je to volné pokračování úplně od jiného autora a říkala jsem si, že to bude asi nic moc,  proto jsem ani od této knihy nic neočekávala, ale tato kniha se mi líbila mnohem více a z prvním dílem to nemá ani nic společného, jen takový ten základ, takže to nechci moc porovnávat.

Druhý díl se odehrává o dost později během druhé světové války a jsem ráda, že jsem si nejdříve přečetla Ženu v černém, protože přeci jen se vám pak tato kniha bude číst jednodušeji a více pochopíte některé věci, nechci ale spoilerovat, takže to vypisovat nebudu.

Knížka už má sice trochu víc stránek, ale i tak se četla lehce a rychle, takže žádné náročné čtení a ani složitá zápletka. Co se mi u této knihy strašně líbilo, že jsem byla celou dobu v napětí z toho, že jsem vůbec nemohla přijít na to jak tohle vlastně celé skončí a měla jsem takový zvláštní pocit, že to určitě skonči nějak blbě.

I když mě tato kniha mile překvapila, tak mám k ní trochu dvě malé výtky. Ta první je, že jsem i tady trochu očekávala, že se budu bát, ale nebála jsem se vůbec, což mě mrzelo a trochu i vadilo, co se dělat ale. A ta druhá je ta, že mi přišlo, že autor se snažil dát za každou cenu do knihy romantiku a štvalo mě to, protože mi přišlo, že se to do této knihy vůbec nehodilo, ale možná mám takový na to názor jenom já.
Kniha je vyprávěna z více pohledů a vlastně pokaždý musíte sami zjistit kdo tu kapitolu zrovna vypráví. Zní to takhle možná složitě, ale vždycky hned se dalo poznat z jakého je kniha přímo pohledu. Kapitoly byly krátké, takže už proto se mi kniha četla dost rychle.

Závěr knížky byl plné akce a vůbec jsem nemohla odhadnout jak to dopadne, podle mě to bylo ukončené dobře a skončilo to tak jak mělo.

Kniha bych doporučila těm, kteří mají tak trochu rádi tenhle tip knížek. Jestli jste nečetli Ženu v černém tak se vůbec nic nestane, ale podle mě je lepší si nejdřív přečíst tu, protože lépe pochopí tento příběh. Mě se kniha líbila moc a hodnotím ji kladně 4 hvězdičkami, které si podle mě zaslouží. Takže pokud jste knihu nečetli, tak si určitě zkuste přečíst, myslím, že by se vám taky mohla líbit :).

Tato kniha by měla mít filmovou adaptaci, na kterou jsem velmi zvědavá.

Obálky
Anglická 1,2 * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
76 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

2 komentáře:

  1. Kniha je hezky napsaná, hlavně ten konec mě dostal. Ale taky jsem se u knihy moc nebála a měla jsem ji přečtenou za jedno odpoledne. Čtivé, ale na horor trochu jednoduché. :) Hezky napsaná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :). Tak to ty si ji stihla přečíst rychle :). Já i když na horory nekoukám, tak to bylo vážně moc jednoduché :)).
      Děkuju moc :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)