pátek 20. prosince 2013

Hunger Games: Vražedná pomsta - Recenze


Kniha: HUNGER GAMES - Vražedná pomsta
Díl v sérii: 2
Série: Hunger Games
Autorka: Suzanne Collins
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! 
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Něco o autorce:
Suzanne Collinsová se tvorbě pro děti věnuje už od roku 1991, kdy začala psát scénáře k televizním pořadům pro děti, například Clarissa Explains it All nebo Clifford´s Puppy Days. Několik pořadů, na nichž se autorsky podílela, bylo nominováno na prestižní televizní cenu Emmy. 
Při práci na dětském pořadu Generation O! se setkala se spisovatelem Jamesem Proimosem, který ji přemluvil, aby zkusila napsat také nějakou dětskou knihu. 

BOOK TRAILER

Může obsahovat spoiler!!

Katniss vyhrála 74. ročník Hladových her. Ale život který žila dosud už nebude takový jako dřív. Díky tomu že se Katniss dostala do Hladových her, se začali lidi vzbouřet proti Kapitolu. Nechtěla to dopustit, ale stalo se. Poté co pomalu rok uběhli, měl nastat další ročník Hladových her.. jenže ty jsou oproti všem předchozím úplně jiné. Nezúčastní se jich splátci s každého kraje jako obvykle, ale budou vylosovány vítězové Hladových her, kteří si tu budou muset prožít znovu. Katniss ví, že se jich bude muset zúčasnit. Má šanci je vyhrát podruhé nebo tentokrát to dopadne úplně jinak? Pravda je taková že Hladové hry budou jiné, budou nebezpečné, budou takové jaké ještě nebyli. 


Na druhý díl této trilogie jsem se strašně těšila. Když to tak vezmu, řekla bych že druhý díl se celkem lišil od prvního.. Katniss mi přišla vyspělejší. Začátek mi přišel trošičku nudnější, ale i tak jsem spokojená. Trošku mě překvapil konec, ale i tak jsem tušila, že to prostě musím skončit jinak než první díl. Asi tak v polovině mi přišlo, že se knížka konečně rozjíždí a pomalu jsem ani nechtěla občas přestat číst. Autorka věděla jak udělat knihu čtivou a číst ji až do úplného konce aby jsme zjistily jak to všechno dopadne.
Druhý díl mi přišel oproti prvnímu otevřený a hned jsem se musela začíst do dalšího dílu. 

Postavy..
Hurikán (Gale) se objevil v knize více a jsem za to i celkem ráda. Občas ho někteří nemusí, ale já jsem si ho
Finnick
celkem oblíbila, doufám jen v tom že on neumře.
Finnick.. ano jak možná někteří už poznali v druhém díle se objevila nová postava. Kdo by ho neměl rád?
Myslím že i díky němu byla kniha tak dokonalá a opravdu jsem si ho hned oblíbila. 
Peeta, u něho mi zas přišlo že se v tom to díle zase tolik neobjevil, nebo ho tam já chci prostě víc. 


Závěrem může říct že kniha byla prostě dokonalá a že stojí určitě za přečtení. Je napínavá, akční (dobrodružná), ale najde se tam i ta romantika. Jsem hrozně zvědavá jak dopadne poslední závěreční díl :)).
Já doufám, že dobře a že nebudu zklamaná.


Jedním slovem může knihu doporučit všem milovníků knih!!!

Něco k obálkám
Originál (1, 2) * Italská * Německá * Česká (1. a 2. vydání)


Hodnocení obálky

Moje hodnocení 

Hodnocení v procentech
96 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)