úterý 3. prosince 2013

Hunger Games: Aréna smrti - Recenze


Kniha: HUNGER GAMES - Aréna smrti
Díl v sérii: 1
Série: Hunger Games
Autorka: Suzanne Collins
Počet stran: 328
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Vítězství znamená slávu a bohatství.
Prohra znamená jistou smrt.
Hladové hry začínají...
Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit?

V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her – boje na život a na smrt živě přenášeného televizí.


Něco o autorce:
Suzanne Collinsová se tvorbě pro děti věnuje už od roku 1991, kdy začala psát scénáře k televizním pořadům pro děti, například Clarissa Explains it All nebo Clifford´s Puppy Days. Několik pořadů, na nichž se autorsky podílela, bylo nominováno na prestižní televizní cenu Emmy. 
Při práci na dětském pořadu Generation O! se setkala se spisovatelem Jamesem Proimosem, který ji přemluvil, aby zkusila napsat také nějakou dětskou knihu. 

BOOK TRAILER


Může obsahovat spoiler!!

V bývalé Severní Ameriky se rozkládá nová země Panem, která má hlavní město Kapitol a dvanáct dalších krajů. Přímo ve dvanáctém kraji žije hlavní hrdinka Katniss Everdeenová. která se po tom co byla vylosována do Hladových her jako splátce její sestra Prim, se Katniss přihlásí dobrovolně. Z chlapců byl vylosován Peeta Mellark. Ani jeden z nich netuší co je čeká a co všechno se stane a změní. V Hladových hrát můžu vyhrát jenom jeden, ostatní čeká smrt. Kdo bude vítězem 74. ročníku Hladových her?


Opravdu jsem ze začátku nevěděla proč se to všem tolik líbí i když jsem už předem věděla, že se to bude
snad líbit i mě, přece jen je to dystopie a kdo by je neměl rád. Po dočtení už vím, proč se to všem tolik líbí je to totiž úžasná knížka, ke které se určitě ještě někdy vrátím.
Příběh byl čtivý a občas se nedalo od knížky ani odtrhnout. Chtěla jsem hrozně vědět jak to všechno dopadne.


Postavy..Katniss tu jsem měla hrozně ráda a pořád mám, oblíbila jsem ji a byla mi ze všech postav nejvíc
sympatická. Doufám, že mě v další díle třeba nezklame.. spíš doufám že mě překvapí. Peeta toho jsem měli taky strašně ráda, občas mi ho bylo i líto to co si musel protrpět. Dokonce jsem si myslela, že se v knížce objeví vícekrát.. ale přišlo že tam skoro teda nebyl, aspoň teda byl na konci knihy.

Jediná malinká věc, která mi na knížce vadila byla ta, že knížka byla předvídatelná a už na začátku knihy jsem tušila jak to tak nějak všechno dopadne. Neznala jsem ale průběh knihy, proto se mi knížka tolik líbila.

Závěr knihy.. Byla jsem spokojená a konec příběhu mi přišel celkem uzavřený. Kdyby kniha neměla pokračování tak by to zas tolik nejspíš nevadilo, ale já jsem za to ráda. Příběh který autorka napsala beru něco jako dokonalého. 

Obálky
Originální * Německá * Portugalská * Česká (1. a 2. vydání)
Slovo závěrem.. 
DOPORUČUJU!!! Tuhle knihu by si prostě měl přečíst každý milovník knih a nejen oni. Kdo tuto knihu nečetl tak ať to co nejdřív napraví. Knížka opravdu stojí za to ;).

Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
95 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)