úterý 20. května 2014

Milý Johne - Recenze



Kniha: Milý Johne
Autor: Nicholas Sparks
Počet stran: 272 
Nakladatelství: Ikar
Anotace: John jako mladý se snaží najít rovnováhu mezi ním a jeho otcem. Při propustce z armády potkává Savannah. Stávají se z nich přátelé potom, co John skočí pro její kabelku do vody. U ohně s vysokoškoláky se seznamuje se Savanniným přítelem Timem Wheddonem. Po počátečním setkání se John a Savannah opět sejdou na pláži, kde on ji učí surfovat. Rychle se do sebe zamilují. Savannah po setkání s jeho otcem vysvětluje Johnovi, že otec má zřejmě Aspergerův syndrom, a proto je tak odtažitý a věnuje se stále jenom své sbírce mincí. John se rozzuří a uhodí Tima do nosu. Před odjezdem zpět do armády mu Savannah a Tim odpouštějí, a John slibuje, že si po své vojenské misi Savannah vezme. Ona mu při rozloučení dává dopis, kde mu slibuje svou lásku.
Později přijíždí domů a stráví se Savannah noc. John je šťastný, ale cítí povinnost se vrátit k armádě. Po 11. září se John upíše u armády na další dva roky. Devět měsíců před ukončením služby příjde od Savannah dopis, který však končí slovy...Sbohem

Něco o autorovi:
Nicholas Charles Sparks (* 31. prosince 1965) je jeden z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti. Je autor řady celosvětové úspěšných románů, z nichž 3 byly použity jako předloha k neméně úspěšným filmům, čtvrtý právě přichází do kin. V jeho díle zaujímají významné místo témata jako je křesťanství, láska, tragédie a osud. Do dnešního dne vydal 13 románů, které mají často romantickou formu a hlavní postavy se v nich obvykle nedočkají happy endu v běžném slova smyslu.
Se svou rodinou žije v Severní Karolíně, do níž také situuje děj většiny svých románů.


Může obsahovat spoiler!!

John Tyree je voják americké armády a vrací se na pár dní domů k tátovi. To ještě netuší, že se mu změní celý jeho dosavadní život. Potká totiž Savannah, do které se zamiluje a prožije s ní nejkrásnější dny svého života. Poté se ale musí vrátit do armády a Savannah celý rok neuvidí. Ani jeden se s tím druhým nechce rozloučit, rozhodnou se, že si začnou psát dopisy. Může jim tento vztah vydržet nebo nakonec půjde každý svou cestou?



Popravdě u téhle knížky já nemám slov. Mám pro vás ale jednu dobrou radu. Pokud se chystáte přečíst něco o tohohle autora, začněte touhle knihou, protože díky ní si budete chtít přečíst další a další jeho knihy. Pro mě je to zatím nejlepší kniha, kterou jsem od něj četla a to jsem jich už pár četla.

Knížka je strašně čtivá, četla se z lehkostí a to jsem ji měla přečtenou ani ne za den, asi na dva zátahy, což je podle mě taky pak co říct. Z toho plyne i to, že mi kniha hodně sedla a nechtěla jsem aby to skončilo, takže jsem chtěla číst zase od začátku.

Hlavní postava John Tyree, byla pro mě úžasná postava. Toho jsem si oblíbila hned a to
jak vyprávěl v knize o svém životě se mi dost líbilo, bylo vidět že to nemá lehké. Dále tu máme Savannah, kterou jsem si taky hodně oblíbila, ale měla jsem ji ráda spíš jenom na začátku, ke konci mě docela naštvala, ale nechci tady spoilerovat, takže řeknu akorát to, že mám pocit, že se nezachovala správně, nebo spíš čekala jsem že se zachová jinak.

Za poslední dobu jsem si hodně oblíbila příběhy ze života, i když tyhle jsem vymyšlené, ale myslím, že stojí za přečtení. Někdy se totiž nad tím můžete i zamyslet, co kdyby jste se třeba i vy dostaly do podobné situaci. V některých případech by jsme to možná chtěli a v některých možná spíš ne. Ale to jsem teď malinko odbočila jinam.

Na konec jsem byla hodně zvědavá, protože přece jen jsem viděla dřív film (což mě mimochodem dost štve, ale co se dá dělat) tak jsem byla zvědavá, jak to ukončí v knize. Řeknu vám bylo to jiné, ale nevím jestli lepší, já jsem s koncem nějak extra nadšená
nebyla, ale tím nechci říct, že to bylo špatný, jen já bych to ukončila jinak. Ale tak hlavní je že jsem s ním smířila a musím to brát tak jak to ukončil autor.

Shrnutí: Dokonalá kniha, kterou doporučuji úplně každému! Pokud jste ji zatím nečetli tak si ji určitě někdy přečtěte, uvidíte, že se prostě musí líbit i vám. A i když jste třeba viděli dřív film a do knížky se vám třeba už tolik nechce jako mě se popravdě taky ze začátku moc nechtělo, tak uvidíte, že knížka je lepší a víc si z ní odnesete. Já jsem knížku rozhodně nečetla naposledy, protože takhle se mi knížka od Nicholase Sparkse ještě nelíbila. Všem vám ji jenom vřele DOPORUČUJI!!!

Obálky
Hodně se mi líbí originální obálka, ale i ta naše není vůbec špatná :).

Anglická 1,2 * Portugalská * Španělská * Německá * Italská * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
98 %

Trailer k filmu

14 komentářů:

  1. Knížku jsem zatím nečela, ale film se mi strašně líbil. Od Nicholase Sparkse jsem ještě nic nečetla, takže až to na mě příjde, tak pravděpodobně dám na tvoji radu a začnu touto knížkou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film se mi taky hodně líbil, takže už jen proto jsem chtěla přečíst i knihu :). A určitě si od tohoto autora přečti cokoliv, protože já si myslím že píše skvěle :).

      Vymazat
  2. Chci si přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už se na ní chystám :3 Film je super :) Na ty příběhy ze života mám stejný názor , někdy při tom fantasy a young adult potřebuju něco kde všechno není jen o tom jak je holka mezi dvěma kluky a jak všechno dopadne se šťastným koncem :) Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda :). Přesně tak :), někdy se tyhle knihy skvěle hodí :D. Děkuju moc :)

      Vymazat
  4. O filmu i knize jsem samořejmě slyšela, ale ještě jsem film neviděla, ani knihu nečetla. Další rest. Musím se do toho pustit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus film i knihu, obě je ti můžu jenom doporučit!! :)

      Vymazat
  5. Film je strašne krásny a aj slzičky pri ňom padali, knižku som ešte nečítala, ale určite bude ešte krajšia ako film :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to je :) a jo kniha je ještě o trochu víc lepší :)), takže si ji určitě přečti :).

      Vymazat
  6. Knížku ani film jsem nečetla/neviděla, ale už bych si sakra měla od toho Sparkse něco přečíst! Asi si dám romantické léto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě tě to naprav a přečti si jak knihu tak koukni i na film, obě je stají za to :). A celkově Sparksovi knihy stojí za přečtení, píše skvěle a u jeho knih se dá i skvěle odpočinout :).

      Vymazat
  7. Viděla jsem zatím jen film, ale moc ráda bych si tuhle knížku přečetla a i Zápisník jedné lásky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si přečti obě knihy, protože jsou skvělé :)

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)