sobota 10. května 2014

Nebe v plamenech - Recenze


Kniha: Nebe v plamenech
Díl v sérii: 2
Série: Monument 14
Autorka: Emmy Laybourne
Počet stran: 240
Nakladatelství: Baronet
Anotace: Svět neskončil… Ještě ne.
V pokračování příběhu Monumentu 14 se skupina přeživších, donedávna uvězněných v supermarketu sérií ničivých katastrof, rozdělila ve dví. Většina dětí se v zoufalé snaze vydala opraveným autobusem na letiště v Denveru. Doufají, že se tam setkají se svými rodiči, budou odvezeni do bezpečí a zachrání svého umírajícího přítele.
Ale svět venku je temný a zaplavený nebezpečnými chemikáliemi, které mění lidi v krvežíznivá monstra, a ne všechny děti jsou ochotné nastoupit do autobusu. V útočišti, jež bylo již jednou narušeno, se snaží zbývající děti obnovit přátelství. Ale pokud se máte rozhodnout mezi životem a smrtí, láskou a nenávistí, komu můžete doopravdy věřit?


Něco o autorce: 
Emmy Laybourne je spisovatelka, herečka a učitelka žijící v New Yorku. Její spisovatelské povolání začalo jako dramatik. První hra, kterou napsala i v ní hrála, se jmenovala "The Miss Alphabet City Beauty Pageant and Spelling Bee", jež měla zejména v New Yorku úspěch.
Jako herečka získala role ve filmech, sitcomech a zejména komediích, kde si zahrála dokonce se svým bratrem.
Emmy dostudovala na UCLA scénáristiku s magisterským titulem v červnu roku 2006. 
Nyní žije v Rockland County v New Yorku s manželem a dvěma dětmi.


Může obsahovat menší spoiler s předešlého dílu!!

Čtrnáct dětí přežilo dvanáct dní v supermarketu, ale poté co zjistili, že v Denveru evakuují zbytek přeživších, rozhodnou se opustit supermarket a vydají se na nebezpečnou cestu. Ale ne všichni odjedou, někteří se rozhodli, že zůstanou a počkají na pomoc, protože přeci jen pro ně je to venku ještě víc nebezpečné a mohlo by se stát, že by ublížily i jim. Osm dětí se teda rozhodly, že odjedou za svými rodiči, ale vůbec nečekali, co je tam všechno čeká. Dojedou v pořádku do Denveru nebo ne? A co zbylých pět dětí v supermarketu?


Na pokračování jsem se strašně moc těšila, už jen snad proto, protože první díl skončil hodně otevřeně a já chtěla hrozně vědět, jak to bude dál. Líbilo se, že dvojka začala přesně tam kde skončila jednička. Byla jsem taky hodně zvědavá jestli i tenhle díl bude tak dobrý a on byl překvapivě ještě lepší, což jsem ani moc nečekala, když byla kniha právě i trochu tenčí.

Postavy.. Tentokrát je zde menší změna a v knize se nám začínají střídat pohledy. První
je z pohledu Deana, který nás doprovázel prvním dílem a druhým je jeho bratr Alex. Změna se mi moc líbila, přeci jen jsme věděli jak je to i venku a nebyl celý příběh jenom v supermarketu. Tím by mě totiž i autorka malinko naštvala, kdyby se to zas celé odehrávalo v supermarketu a proto to chtělo trochu změnu a ta naštěstí přišla a byla jsem za to strašně ráda.

Autorčin styl psaní mi hodně sedl, takže mě se knížka četla rychle a já vám můžu zaručit, že u téhle se rozhodně nudit nebude. Knize nechybí akce, napětí a ani ta romantika, ale to tady berte spíš jenom takový zpestření.

Přiznám se taky k tomu, že jsem při čtení téhle knížky trochu spadla do depresí a to se mi vážně stalo poprvé. Asi to bylo tím, že jsem se hodně vžila do postav a občas mi přišlo jako bych tam byla s nimi a jako bych to i já prožívala. Pořád jsem na knihu myslela a doufala jsem, že se nikomu nic nestane.

Konec mě úplně vyždímal, tolik akce na konci. Já nevím, ale ta autorka mě chtěla asi
vážně zabít nebo já fakt netuším. Když se na to ale teď zpětně dívám, tak jsem ráda jak to vlastně autorka celé vymyslela a za takhle originální a dokonalou knihu ji obdivuju, protože v dnešní době něco takového vymyslet už přeci není jen tak lehké jak se zdá. Jinak jsem ráda, že konec na mě naštěstí nebyl tak otevřený takže do dalšího dílu to zvládnu, ale je pravda že bych ráda už věděla, jak to celé dopadne a skončí. Hodně mě zajímá, co si autorka pro nás ještě připravila a podle mě se máme na co těšit.


Shrnutí: Tohle byla prostě skvělá kniha a já si ji naprosto užila a vám všem ji můžu jenom doporučit! Věřte mi pokud pořád váhate, tak neváhejte, protože tahle knížka vážně stojí za přečtení a pokud se vám líbil i první díl, tak tenhle vás dostane ještě víc. Sama mám v plánu si někdy knížku přečíst ještě jednou, ale myslím, že už si ji tolik neužiju jako poprvé. Doporučuji!!!

Obálky
Tenhle díl má pro mě nic moc obálku, ale aspoň to pasuje ke knížce :).

Anglická 1,2 * Francouzská * Česká

Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech 
100 %

4 komentáře:

  1. Já si chci tuto knihu moc přečíst. :) Nejdříve ale musím jedničku znovu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. jeee muj milovany monument. cetla jsem jednicku a hrozne me to chytlo ale nejak nemuzu sehnat dvojku nebo nevim porad se mi to vyhyba a uz na to ctu treti recenzi vy mi to delate schvalne!! :-D

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to skvělá série :). Ale tak aspoň půjčit třeba v knihovně ? :) A doufám že teda ale na to brzo narazíš a přečteš :D, protože nevíš o co přcházíš :). A promiň já se snažím to nedělat schválně :D, ale když ta kniha je dokonalá tak co jinýho můžu dělat :DD.

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)