pátek 9. května 2014

Monument 14 - Recenze


Kniha: Monument 14 
Díl v sérii: 1
Série: Monument 14
Autorka: Emmy Laybourne 
Počet stran: 296
Nakladatelství: Baronet
Anotace: Tvá matka na tebe křičí, že nestihneš autobus. Vidí, jak se blíží ulicí. Nezastavíš se a neobejmeš ji, neřekneš jí, že ji máš rád. Nepoděkuješ jí, že je hodná, laskavá a trpělivá máma. Jistě že ne – jen seběhneš schody a utíkáš na roh ulice.
Kdybys ale věděl, že je to naposled, co mámu vidíš, nejspíš by sis přál, aby ses zastavil a všechny ty věci udělal. Možná i za cenu, že by ti autobus ujel.
Ale autobus se už blížil, tak jsem se rozběhl.

Čtrnáct dětí. Jeden supermarket. A milion věcí, které nabraly špatný směr.

V akcí nabitém debutovém románu Emmy Laybourneové se stal supermarket útočištěm pro čtrnáct dětí – šest středoškoláků (oblíbených i neoblíbených), dva osmáky (z nichž jeden je technický génius) a šest malých dětí. Venku zuří jedna katastrofa za druhou, počínaje monstrózním krupobitím a konče použitím chemických zbraní, které svět – jak ho znají – vedou do záhuby.


Něco o autorce: 
Emmy Laybourne je spisovatelka, herečka a učitelka žijící v New Yorku. Její spisovatelské povolání začalo jako dramatik. První hra, kterou napsala i v ní hrála, se jmenovala "The Miss Alphabet City Beauty Pageant and Spelling Bee", jež měla zejména v New Yorku úspěch.
Jako herečka získala role ve filmech, sitcomech a zejména komediích, kde si zahrála dokonce se svým bratrem.
Emmy dostudovala na UCLA scénáristiku s magisterským titulem v červnu roku 2006. 
Nyní žije v Rockland County v New Yorku s manželem a dvěma dětmi.

BOOK TRAILER


Může obsahovat menší spoiler!!

Každý den je pro lidi skoro stejný jako každý jiný. Jenže tenhle den není stejný, je úplně jiný, všechno se totiž během pár hodin změní. Plno lidí zemře, z některých se stanou krvežíznivá monstra a ostatní se budou snažit přežít. Čtrnácti dětem se podaří přežít a zůstanou uvězněni v jednou ze supermarketu, ale jak dlouho tam vydrží?


Věděla jsem od začátku, že se my knížka bude líbit a popravdě jsem čekala tak trochu klasický postapokalyptický příběh plný akce a napětí. Přesně tohle tam bylo, ale bylo tam toho i mnohem víc. Kniha mě neskutečně překvapila, protože tak dobrý příběh, který autorka vymyslela jsem ještě nečetla a knížka byla prostě dokonalá.

Na autorce se mi nejvíc líbilo, že se nezatěžovala zbytečným úvodem na začátku a hned
šla na hlavní myšlenku knihy. Kniha byla od začátku akční a pořád budete mít chuť číst dál a dál až nakonec zjistíte, že už jste vlastně na konci knihy. Z toho i vyplývá to, že autorčin styl psaní mi sedl a knížka se četla hladce. Další výhoda byla ta, že jsem nenašla žádné nudné pasáže a popravdě aspoň v každé knize se pomalu dají najít. Celkově můžu říct, že kniha byla hodně propracovaná a byl to velmi originální příběh.

Hlavní postava knihy je mladý šestnáctiletý kluk Dean, který mi byl sympatický od začátku. Ale kdo mě nejvíc štval, byl Jake. Myslela jsem si, že ten prostě bude ze všech nejrozumnější, ale byl právě pravý opak.
Ze začátku se občas můžu stát, že budete zmatený jako postavy v knize. Přece jen jste s nimi uzavřený v supermarketu a nevíte co se děje venku. To co se dělo venku by určitě, ale nechtěl zažít nikdy nikdo z nás. Postupem se všechno, ale dovídáme, takže ani my a ani naši hrdinové o nic nepřijdeme.

Já rozhodně knihu neberu jako oddechovou knihu, i když se četla snadno a neměla jsem
problém knize rozumět. K tomu můžu přidat další plus a to je ten, že na začátku knihy je plánek supermarketu, díky němuž se budete v knize orientovat ještě lépe. Ale proč knihu neberu jako oddechovou? Důvod je takový, že jsem nad ní začala dost přemýšlet a přemýšlím do teď. Přece jen je to sice příběh vymýšlený, ale přeci co kdyby se to vážně jednou stalo a nestal konec světa? Přiznám se, že já bych tohle zažít vážně nechtěla a myslím, že by nechtěl ani nikdo z nás.

Závěr knihy byl chvílemi ještě víc akční a ten konec. Kdybych u sebe neměla druhý díl tak bych se popravdě asi zbláznila. Na mě byl až moc otevřený, takže jsem se hned pustila i do druhého dílu a doufám, že bude stejně tak dobrý jako ten první.


Shrnutí: Pokud máte rádi takovéhle knihy a tuhle jste ještě nečetli, tak rozhodně neváhejte a určitě si ji přečtěte. Myslím, že se vám bude určitě líbit a nebudete třeba kvůli ní spát jako já. Kniha je hlavně hodně napínavá, nebyla snad chvíle, kdy bych byla chvíli v klidu, ale i ty co mají rádi romantiku tak té se tu taky trochu přeci jen najde, ale v téhle knížce ji nemůžete ani tolik čekat. Ale co se mi na knížce líbilo úplně nejvíc? Že se plně dokážete vžít s postavami a občas jsem si myslela, že jsem i mezi nimi. Z toho taky vyplývá to, že jsem do příběhu byla plně vžila a soustředila jsem se jen na knihu. A jak vidíte, tuhle knihu jsem nezkritizovala ani trochu, protože nemůžu a kniha by si to rozhodně ani nezasloužila. Takže za sebe vám knihu můžu jenom doporučit!! Určitě pokud bude mít někdy čas tak do ní rozhodně jděte a přečtěte si jí, nebudete litovat!!

Obálky
Tak obálky se mi zdají povedené, ale hodně se mi líbí ta francouzská :).

Anglická 1,2 * Německá * Francouzská * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
95 %

6 komentářů:

  1. Taky se mi kniha moc líbila, hlavně ty postavy byly opravdu jako živé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :), ty postavy mě dostaly :)).

      Vymazat
  2. Mně se to líbilo. :) Jak už dlouho říkám, potřebuji dvojku, ale předtím si tento přečtu znovu. :D:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechápu jak to tak dlouho můžeš vydržet já bych se zbláznila :).

      Vymazat
  3. Už se těším , až si jí přečtu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)