sobota 24. května 2014

Poslední čarodějka: Zpívající město - Recenze


Kniha: Poslední čarodějka - Zpívající město (2. vydání)
Díl v sérii: 1
Série: Malfuria
Autor: Christoph Marzi
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Catalina žije poklidným životem u starého malíře map. Učí se u něj jeho krásnému řemeslu.
Jednoho dne připluje do města létající galeona Medúza a z ní vystoupí zlověstné postavy v maskách harlekýnů. Catalinin život se v ten okamžik od základu změní. Harlekýni slídí po městě a šíří kolem sebe chlad, temnotu a strach. Mají jediný úkol: zmocnit se Cataliny a dostat ji na stranu zla. Catalina utíká a s překvapením zjišťuje, že je obdařena prastarými a mocnými čarodějnými schopnosti, které už nikdo jiný neovládá.
Dokáže Catalina utéct před temnými postavami a zůstat na straně dobra? Nebude to snadné. Své čarodějné schopnosti teprve objevila a její nepřátelé jsou vždycky krok před ní…


Něco o autorovi:
Německý spisovatel a pedagog Christoph Marzi vyrostl v Obermendigu v Eifelu, vystudoval ekonomii na Mohučské univerzitě a nyní žije se svou ženou Tamarou a jejich třemi dcerami v Saarbrücken. Píše už od patnácti let, inspirují jej především viktoriánští spisovatelé (Charles Dickens, Arthur Conan Doyle, Edgar Allan Poe, Robert Louis Stevenson a Jane Austen), ale i současní autoři, jako kupříkladu Neil Gaiman, Kai Meyer a China Miéville.


Může obsahovat spoiler!!

Catalina žije takřka normální život u malíře map. Jenže jednoho dne se všechno změní a nic nebude už jako dříve. Ve městě se objeví harlekýni kteří hledají přímo Catalinu a chtějí jí dostat na stranu zla. Catalině se daří pokaždé před nimi všelijak utéct, ale jak dlouho ji to vydrží a jak to nakonec celé dopadne?


Hodně zvláštní fantasy knížka, ale i přesto mě se líbila. Měla jsem z ní takové zvláštní pocit a popravdě ani nějak moc nevím co si o knížce pořád myslet. Celkově ji beru jako takový průměr mezi fantasy. Není to vůbec náročné, čte se to celkem lehce, ze začátku je možné že třeba ne úplně všemu budete rozumět, ale není vůbec složité se v knížce orientovat. Já jsem knihu měla i přečtenou celkem rychle a díky konci si určitě chci přečíst pokračování na které se i těším.

Hlavní postava Catalina, nechci říct, že jsem ji neměla ráda, ale právě nějak moc jsem si ji neoblíbila. Nevím čím by to mohlo být, nejvíc mě na ní rozčílilo co udělala na konci knihy, a proto už jsem jen zvědavá na ten druhý díl. Další kdo se tu objevil, byl Jordi.
Ten mě ze začátku lezl hodně na nervy, ale zároveň mi ho bylo líto. Ale pak jsem na něj zničehonic změnila názor a oblíbila jsem si ho natolik, až mi začal i po dočtení knihy chybět.

Celé knížce nechybí akce, takže se nebude u knihy určitě nudit. Jen mi na knížce prostě vadilo, jak byla celou dobu dá se říct o tom samém a nějak zvlášť se toho zas tolik v knížce nestalo. Pokud ale hledáte akční, napínavou a trochu i romantickou fantasy knížku myslím, že aspoň trochu by se vám tahle mohla líbit.

Konec byl trochu překvapující a nastalo tam i pár zvratů. Takže si myslím, že i když se někomu knížka třeba tolik nelíbila, tak si určitě bude chtít přečíst pokračování. Já sama jsem na něj hodně zvědavá a hlavně mě zajímá co všechno by se v knížce mohlo ještě stát.

Shrnutí: Nějak nevím jestli mám knížku doporučit dál, ale pokud hledáte nějakou novou knížku, kterou jste ještě nečetli, myslím že tahle by mohla být ta pravá. Není to sice nic světoborného, ale přeci jen takovouhle knihu podobného tématu nenajdete na každém kroku. Myslím si ale, že by se mohla hlavně líbit mladším čtenářům, kteří třeba ještě nepřečetli tolik knih. Já jsem knihu hodnotila třemi hvězdičkami a třeba budou další díly tak dobré, že bych tomu dala i třeba čtyři hvězdičky.

Obálky
Jsou povedené, hlavně německá a česká 2. vydání se mi líbí :)
Německá * Španělská * Česká 1,2

Hodnocení obálky


Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
65 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

11 komentářů:

  1. Anonymní24/5/14

    Mně tahle knížka vůbec nebavila, ale byla jsem mladší, třeba by to teď bylo jinak. :) Pěkná recenze ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní24/5/14

      *Mě -_- No jo, chtěla jsem nejdřív napsat něco jiného a takhle to dopadá. :D
      Pardon, jsem děsný češtinofil :D

      Vymazat
    2. Já jsem si ji právě jako mladší chtěla přečíst, ale nedostala jsem se k tomu, právě jsem se k ní dostala až teď, ale bavilo mě to, byl to takový průměr :). Děkuju :).

      V pohodě to se přeci může stát :)).

      Vymazat
  2. Podľa mňa má knižka strašne krásnu obálku a ani knižka nevyzerá príbehovo zle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi tahle obálka dost líbí :) a taky že knížka nevypadá špatně :).

      Vymazat
  3. Kniha vypadá docela dobře :) pěkná recenze :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo není vůbec špatná :). Děkuju :)

      Vymazat
  4. pekna recenze :) obalka se mi taky moc libi

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O NEREZOVÝ ŠEJKR na koktejly nebo kávičku
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/05/letni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  5. Na knihu som dávnejšie narazila v knižnici a bola fakt taká zvláštna.:) Až teraz som zistila, že má druhé vydanie.:D Inak pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ze začátku vůbec netušila, že by to mohla být tak knížka kterou jsem si už chtěla přečíst dřív :) a byla jsem překvapená a řekla jsem si že si ji konečně přečtu a uvidím :). Děkuju :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)