Zrození - Recenze

Kniha: Zrození
Série: Stefanovy deníky
Autorka: L. J. Smith
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. Příběh se odehrává ve Virgínii během války Severu proti Jihu. Stefanův otec se ujme vzdálené příbuzné Katherine, která osiřela. Stefan i jeho bratr Damon se do ní zamilují, ona je miluje oba. Stefan se s ní sblíží, ale brzy zjistí, že s Katherine není všechno v pořádku. V městečku se po řadě záhadných úmrtí zvířat i lidí začne šířit panika, lidé se obávají upírů. Stefan se bojí, že za vším je Katherine. Stefanův otec zorganizuje lov na upíry. Když zjistí, že jeho synové stojí na straně upírů, oba je zastřelí. Zachrání je Katherinina komorná a oni si můžou vybrat - umřít, nebo se stát upíry.

L. J. Smith (Lisa Jane Smithová nebo Ljane) je americká autorka žijící v Bay Area v Kalifornii. LJ Smith je pseudonym. Říká, že nejšťastnější je ve svém srubu v blízkosti národního parku Point Reyes. Psala od roku 1987 do roku 1998, kdy s psaním přestala, a znovu začala až v roce 2008. Tuto pauzu si Ljane udělala z mnoha různých osobních důvodů (rakovina v rodině a následná ztráta matky). Její knihy jsou kombinací stylů pro mladé i dospělé čtenáře. Věnuje se velkému množství žánrů, které se nebojí kombinovat, včetně hororu, sci-fi/fantasy a romantiky. Jejím nejúspěšnějším dílem jsou série Night World a Vampire Diaries.

Může obsahovat spoiler!

Kniha vypráví o Stefanovi v době, kdy byl ještě člověkem a žil běžný život. Jenže když se ve městě začnou dít divné věci jeho dosavadní život se změní. Do Mystic Falls přijíždí krásná a mladá dívka Katherine a Stefan se do ní okamžitě zamiluje, jenže k ní má náklonnost i jeho bratr Damon a bojí se aby o ní nepřišel. Časem také zjistí co se děje ve městě a nic příjemného to pro něho nebude.

Tahle kniha byla tak trochu risk. Rozhodla jsem se totiž, že Upíří deníky číst nebudu, ale do téhle série jsem se rozhodla pustit a byla jsem zvědavá, co z toho nakonec bude. Radši jsem od toho ani moc nečekala, ale kniha mě mile překvapila a byla to pěkná oddechovka. Kniha byla i celkem krátká, takže někdo by ji zvládl možná i za jedno odpoledne, ale já jsem ji četla trochu déle, protože jsem neměla moc chuť číst.

Hlavní postavou knihy je Stefan, kterého jsem já měla ráda už i v seriálu, ale jak všichni
víme všichni mají radši Damona, takže i tak už se někomu do téhle knížky nemusí tolik chtít. Ale nemusíte se bát i Damon se tu občas objeví, ale někdo by spíš bral, kdyby byla kniha vyprávěna z jeho pohledu. Další hlavní postava je Katherine, přiznám se, že v seriálu mi moc k srdci nepřirostla, ale tady mi kupodivu vůbec nevadila a docela jsem si ji i oblíbila.

Celkově se kniha hodně podobá seriálu, takže to spíš bylo jenom takové zpestření toho co se děje v seriálu. Ze začátku jsem z toho byla malinko zklamaná, protože přeci
jen myslela jsem si, že bych se třeba víc dověděla z jejich minulosti, ale pak mi to vůbec nevadilo a uvídíme co přinesou další díly, které bych si určitě chtěla přečíst, jen na to asi nebudu moc spěchat.

Díky tomu pro mě nebyl konec knihy nějak překvapující, ale nechyběla tomu akce a aspoň se v knize něco dělo a snad další díly budou ještě lepší a třeba se toho dovíme více a ani nelituji, že jsem tuhle sérii zkusila, podle mě rozohodně není tak špatná, ale nic extra od toho zas nečekejte.

Shrnutí: Za sebe vám knihu můžu doporučit, hlavně těm kdo mají rádi seriál. Je to pěkná oddechovka na odpoledne. Jinak bych knihu spíše doporučila mladším čtenářům, určitě by se jim líbala asi více než těm starším.

Tak ty se mi líbí, ale myslím, že na obálce mohli být z té dřívější doby, že tahle k příběhu úplně nepasuje.
Anglická * Italská * Portugalská * Španělská * Německá * Česká

75 %