pondělí 3. března 2014

Filmová podoba týdne (4)



Toto meme vymyslel Niklaus. Jde o to každé pondělí ukázat film podle knižní předlohy.

Název filmu: Zlodějka knih
Režisér filmu: Brian Percival
Hrají: Sophie Nélisse, Geoffrey Rush, Emily Watson, Nico Liersch, Ben Schnetzer....
Podle knihy: Zlodějka knih - Markus Zusak
O čem film je: Síla slov a fantazie je ukrytá v knihách. Ale jen pro toho, kdo je umí a chce přečíst. Film Zlodějka knih vypráví příběh Liesel (Sophie Nélisse), která se během druhé světové války dostane do pěstounské rodiny Hanse Hubermanna (Geoffrey Rush) a jeho ženy Rosy (Emily Watsonová), aby zde začala nový život. Liesel se snaží zapadnout – doma i ve škole, kde si z ní spolužáci utahují, protože neumí pořádně číst. Liesel je odhodlaná situaci změnit s jednostrannou posedlostí rodícího se učence. A získá k tomu pomoc svého dobrosrdečného nového tatínka. Hans se s Liesel učí dny i noci, během nichž se Liesel snaží podrobně prostudovat svoji první knihu, Hrobníkovu příručku, kterou si tajně „odnesla" z pohřbu svého bratra.
Liesel se také spřátelí s jejich novým hostem, židovským uprchlíkem Maxem (Ben Schnetzer), kterého před nacisty skrývají ve sklepě. A právě Max je dalším, kdo ji povzbuzuje ve čtení a v touze po vzdělání. Postupně se mění i její přátelství s mladým sousedem Rudym (Nico Liersch), který Liesel sice škádlí, ale přitom se do ní zamiluje. Dobu plnou utrpení a strádání pak všichni společně překonávají pomocí knih, které nejen pro sebe Liesel krade v knihovně místního starosty. A postupně se naučí vážit si nejen síly slov, ale i moci nad nimi.

Více informací ZDE.

Hodnocení: ****

Můj názor: Krásný film, který mě málem rozbrečel jako knihu samotnou :). Film byl hodně povedený jako kniha, ale víc bych vám doporučila tu knihu víc se tam toho totiž dozvíte a postavy lépe poznáte. Oproti knize mi přišlo, že film utekli strašně rychle a pak když film skončil chtěla jsem se koukat od začátku. Od té doby co jsem ho viděla patří k pár nejlepším co jsem zatím kdy viděla. Z herci samotnými jsem byla hodně spokojená, třeba Liesel jsem si i takovou to přála nebo i Hanse Hubermanna, taky skvěle vybraný herec. Kdo ho neviděl určitě na něj koukněte vážně stojí za to, ale nejdřív bych vám spíše doporučila tu knihu. A i když jsem filmu nedala pět hvězdiček, tak je to z důvodu, že jsem to dala knize a ta je prostě lepší, takže si film zaslouží spíše ty silnější 4 hvězdičky :).
Celkově když film (i knihu) shrnu tak je to už odteď moje srdcová záležitost♥ a ráda si znovu přečtu jak knihu tak i ráda kouknu na film, i když na film to vypadá tak, že když si nebudu chtít pustit nic veselého.

TRAILER

Fotky z filmu




+ moje video ;)

Viděli jste film, četli knihu nebo už jste stihli oboje? :) Líbí se vám kniha nebo spíš film??? :)

8 komentářů:

  1. Na ten film se chci už nějakou dobu podívat!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Och knižku by som veľmi rada prečítala :)

    OdpovědětVymazat
  3. rozhodně s tebou souhlasím, kniha je skvělá, film též, ale KNIHA je prostě LEPŠÍ (jako v 99 % případů, kdy se převádí knižní podoba do té filmové)

    musím říct, že se mi velmi líbilo herecké obsazení, ale kdo mě dostal nejvíc, tak byl Nico v roli Rudyho. když jsem se na scény s ním dívala, musela jsem se pořád usmívat :-) nicméně ta poslední scéna mi zlomila srdce na dva kusy a myslím, že hned tak nedokážu ji vidět znovu. každopádně ty veselejší části už jsem si pustila několikrát :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda že souhlasíš :)). Ale jak to už tak bývá knihy jsou knihy :)).

      Rudyho vybrali skvěle to je pravda :), a taky poslední scéna pro mě byla dost hrozná, proto jsem se i skoro rozbrečela a znovu si myslím ji jen tak neuvidím, to radši celkově ten konec přeskočím. A taky některé scény jsem už viděla několikrát a pořád mě baví na to koukat :D :D.

      Vymazat
    2. ani nemluv! ty kapesníky, které jsem u Zlodějky potřebovala jsem raději ani nepočítala :-( ale je to prostě skvost :-)

      Vymazat
    3. Některé knihy (i filmy) jsou prostě takové u kterých si musíme pobrečet :), ale hlavní že to stojí za to :)).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)