sobota 14. září 2013

Poslední píseň - Recenze


Kniha: Poslední píseň
Autor: Nicholas Sparks
Počet stran: 376
Nakladatelství: Ikar
Anotace: Život vzpurné sedmnáctileté Ronnie se obrátí vzhůru nohama, když musí opustit milovaný New York a odjet na letní prázdniny za svým otcem do ospalého městečka u moře. Nemůže se smířit s tím, že její táta, koncertní pianista, před třemi lety odešel od jejich rodiny. Ronnie se rozhodne, že odmítne každou tátovu nabídku ke smíření, i když po jejich společně prožívané vášni pro hudbu se jí tajně stýská. Na městské pouti se Ronnie seznámí s výstřední dívkou Blaze, která by mohla být skvělou kamarádkou nebýt jejího násilnického kluka Marcuse, a potká pohledného Willa. Ronnie ho považuje za hloupého frajírka, ale brzy bude muset svůj názor změnit. Ostatně o těchhle prázdninách na ni čeká krom velké první lásky i mnohem větší a osudovější překvapení. Na konci léta bude Ronnie dospělejší, moudřejší, o trochu smutnější a – zamilovaná.

Něco o autorovi: 
Nicholas Charles Sparks (* 31. prosince 1965) je jeden z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti. Je autor řady celosvětové úspěšných románů, z nichž 3 byly použity jako předloha k neméně úspěšným filmům, čtvrtý právě přichází do kin. V jeho díle zaujímají významné místo témata jako je křesťanství, láska, tragédie a osud. Do dnešního dne vydal 13 románů, které mají často romantickou formu a hlavní postavy se v nich obvykle nedočkají happy endu v běžném slova smyslu.





BOOK TRAILER


Ronnie a její bratr musejí strávit celé léto s tátou v malém městečku a opustit New York. Ronnie se, ale nikam nechce, protože se nemůže smířit s tím, že je před třemi roky opustil a od té doby s ním nepromluvila. Přestala hrát i na piano a nechce nic slyšet o smíření s ním. Ale jakmile k němu přijedou změní se ji celý život. Zamiluje se, ale potká ji i zklamání i smutek. Najdete si novou kamarádku Blaze, ale jejich přátelství nevydrží dlouho kvůli jejímu klukovi Marcusovi. Jak tohle léto jenom skončí?? 


Proč jsem si tuhle knížku chtěla přečíst?
No protože jsem viděla film a hlavně proto, protože skoro každý má rád tohoto autora a taky jsem si od něj chtěla něco přečíst :). Pořád mi nějak, ale nedocházelo že chlap může napsat takovouhle knížku, spletla jsem se a od tohohle autora si musím prostě ještě něco přečíst.

Prostředí
Léto, moře, domek u pláže :)), tohle prostředí si pamatuju ještě z knížky kterou jsem četla ještě o prázdninách (kdyby někoho zajímalo o jakou jde koukněte sem) a co víc si přát. Knížku jsem chtěla číst o prázdninách, ale nepovedlo se to, četla jsem ji na začátku školy :)). Prostředí hodnotím hodně kladně :)). 



Knížka mě celkem překvapila a nemyslela jsem si, že mě bude tolik bavit pravda je, že
mě asi cca na 100 stránce trošku nudila, ale i tak je to pro mě skvělá kniha a někdy v létě si ji rozhodně ještě přečtu. Jenom mě štve, že jsem na čtení měla celkem málo času a knížku jsem díky tomu četla přes týden (kromě tří dní když jsem četla jinou knížku). Hlavní hrdinkou příběhu je sice Ronnie, ale knížka je psaná i ze tří jiných pohledů, Steve, Willa a Marcuse a tohle mě na knížce trošku překvapilo a jsem ráda, že jsme se v knížce dozvěděli ještě něco víc.

Postavy.. Ronnie mi občas lezla na nervy jak se chovala k Willovi, ale měla jsem jii ráda. Nejvíc jsem si oblíbila Willa a překvapivě jejího tátu Steva :). Jinak mi vyloženě nikdo nějak nelezl na nervy :).


Steve
Když to porovnám s filmem tak film je v tomhle pro mě katastrofa :) a to se mi film líbil dost, ale před tím když jsem knížku neměla ještě přečtenou :)). Vadí mi, že plno věcí vynechaly nebo spíše pozměnily a to mi sakra na tom vadilo. Takový skvělý příběh a udělali z toho.. radši to nebudu psát :D.

Něco k obálkám..
Všechny obálky jsou moc pěkné.. :)

Originální 1, 2, 3 (Hardback, Paperback 1,2)

Česká
Portugalská * Francouzská

Německá * Italská

Slovo závěrem..
Knížku si prostě musíte přečíst, Sparks umí dokonale napsat příběh a určitě si od něho ještě něco přečtu :).


Hodnocení obálky
Moje hodnocení
Hodnocení v procentech 

92 %

PS. Koukám že recenze není nijak dlouhá, ale není mi nejlíp a recenze jsem chtěla už napsat, možná až budu číst knížku znovu, tak ji pozměním :).

11 komentářů:

  1. Hmm.. Tak já si to teda taky přečtu :o) Film jsem viděla a připadal mi divný, ale když říkáš, že je hodně pozměněný - přečtu to :oD

    OdpovědětVymazat
  2. No nevím. Spíš si ji nepřečtu :D ale možná... :D uvidíme :))

    OdpovědětVymazat
  3. Keď si napísala, že film nebol bohviečo, ale kniha áno a mne sa film páčil, tak si neviem predstaviť, aká geniálna kniha to musí byť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já nevím, přesto mě film najednou zklamal, třeba časem změním názor :-)

      Vymazat
  4. Knihu som nečítala, ale videla som film :) Filmové spracovanie mi prišlo celkom slušné, takže kniha bude určite skvelá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo film se mi líbil, ale po přečtení knihy mě film už nějak nebere :D.

      Vymazat
  5. Videla som film, ten sa mi páčil. Len keď vidím film, už sa potom neviem donútiť k tomu prečítať knihu, keď viem ajtak ako to skončí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo to se mi taky stává, ale i tak se snažím knihu přečíst :).

      Vymazat
  6. Já ji četla před lety a nic ve mě nezanechala. Zkusila jsem ještě Co s láskou a stejné zklamání. Asi jsme si se Sparksem nepadli do noty..:D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)