neděle 8. září 2013

Espressologie - Recenze

Kniha: Espressologie
Autorka: Kristina Springer
Počet stran: 192
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. Tak si vyzkouší dát dohromady zamlklé černé presso s jiskřivou mocha. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne.

Kristina Springer má magisterský titul z tvůrčího psaní na Univerzitě DePaul a bakalářský titul z angličtiny na Univerzitě Illinois. Žije v Chicagu se svým manželem a čtyřmi dětmi. Kniha Espressologie je její první román.5

BOOK TRAILER

Může obsahovat spoiler!!!

Jane studuje poslední ročník na střední škole a k tomu si ještě přivydělá v malé kavárně Coffee Joe. Jednoho dne si začne zapisovat charakter lidí podle jejich oblíbené kávy. Po nějaký čas to chce skutečně zkusit. Chce se pokusit dát dva lidi dohromady. Podaří se jí to, a zkusí další dva páry, zase se jí to podaří. Jednou když o tom mluví se svou nejlepší kamarádkou Em, je uslyší jejich šéf Derek a od té doby se Jane změní celý její život. Kavárna mě větší tržby a sama stala slavná. Během pár týdnů dala dohromady tolik párů, že za ní pak chodily lidi i z jiného města. Stala se z ní espressologická hvězda. Postupem času si, ale uvědomí jestli je tu i někdo pro ní. Najdete se někdo a nebo bude sama??

Proč jsem si tuhle knížku chtěla přečíst?
No je to především kvůli tomu, že miluju kafe :)) a díky tomuhle mě téma téhle knížky okamžitě zaujalo. Pak když jsem zjistila, že má knížka jenom ani ne 200 stránek jsem věděla, že to bude spíše jenom taková oddychovka na špatné počasí :)

Prostředí
Jak jsem už psala miluju kafe a celý příběh se odehrává v kavárně, což bylo strašně super :)), proto hodnotím prostředí kladně :).

Od knížky jsem moc nevěděla co mám čekat, ale mile mě překvapila a jsem ráda, že jsem
si ji přečetla a někdy bych se k ní i ráda vrátila. Netušila jsem co by se v knížce mohlo stát a mohlo to být klidně delší :). Konec mi přišel trošku useknutý a o tu jednu (možná i dvě) kapitolku bych to nejradši prodloužila, holt budu si to muset sama nějak domyslet. Knížka byla čtivá a po celou dobu mě bavila, pravdou je, že byla celkem dost předvidatelná, protože celou dobu šlo v knížce o to jestli se Jane taky zamiluje a nebo ne. Co kdo knížku nečetl, co myslíte?? :) A nemyslete si, že knížka byla jenom takový románek, našli se tam i nějaké zvraty. Taky jsem měla strach aby mě knížka nepřestala třeba v polovině bavit, protože knížka tohohle typu, u ní by mi to prostě bylo líto. Líbilo by se mi i pokračování, ale toho si fakt asi nedočkám :D.

Byla bych moc ráda kdyby autorka napsala ještě nějakou knížku, ráda si od ní ještě něco přečtu. Není až tak stará, aby nemohla ještě něco napsat xD. Nevím jestli něco nevyšlo, ale pokud vím tak česky ne. Děj, který autorka vymyslela, byl podle dobře vymyšlený a proto knížka byla taková jaká je. Hodně by mě zajímalo jestli by se tohle mohla stát v realitě, ale přijde mi, že spíš ne.

Postavy.. Hlavní hrdinka Jane, pro mě byla sympatická a milá a po celou dobu čtení jsem s
ní neměla problém. Jinak jak jsem již psala, že je knížka předvídatelná tak jsme zapomněla dodat, že sice byla předvídatelná, ale i tak jsem byla z konce knížku trošku překvapená. ale nebyla jsem z toho zklamaná.. ze začátku trochu šokovaná, ale pak ráda :).

Něco k obálkam
Obálky téhle knížky jsou moc pěkné :-).

Originální

Indonéská

Česká

Slovo závěrem...
I když knížka není nic extra, i tak jsem musela dát knížce plný počet, to je 5 hvězdiček. Bylo to tak trochu hlavně kvůli tomu příběhu.. Knížku můžu jenom DOPORUČIT, hlavně teda kdo chce něco lehkého na čtení.

93 %