sobota 21. září 2013

Ptačí zpěv - Recenze


Kniha: Ptačí zpěv
Autorka: Meagan Spoonerová
Díl v sérii: 1
Série: Ptačí zpěv 
Počet stran: 322
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Patnáct let čekala Linda Ainsleyová, až ji předvolají ke kouzlobraní. Až se konečně stane dospělou a začne se připravovat na svoje budoucí povolání. Počítala s tím, že jí po odebrání kouzelné síly bude přidělena nějaká menší úloha v zaběhnutém, pevně daném řádu města, které od okolní krajiny odděluje energetická zeď. Myslela si, že bude pomáhat zajistit a udržet útočiště lidí, kteří jako jediní přežili hrozivou válku, že se stane kolečkem v dobře promazaném stroji. Ani ve snu ji nenapadlo, že by její úloha měla spočívat v tom, že bude napájet celé město svou energií. Patnáct let Linda Ainsleyová věřila lži. A najednou zjišťuje, že jí nezbývá nic jiného než utéct do nebezpečného a neznámého světa za zdí, nebo přijmout osud, který je snad ještě horší než smrt.

Něco o autorce: 
Meagan Spooner během svého dospívání trávila čtením a psaním každou volnou chvilku
dne a snila o životě jako archeoložka, mořská bioložka, astronautka. Vystudovala dramatiku na Hamilton College v New Yorku a poté strávila několik let v Austrálii. Cestovala se svou rodinou po celém světě. Navštívila např. Egypt, Jižní Afriku, Arktidu, Řecko, Antarktidu a Galapágy, což se poté zobrazilo v každém jejím příběhu.
V současné době žije a píše v severní Virginii, ale volání sirény - cestování je těžké odolat, a proto netuší, jak dlouho zde vydrží.
Ve svém volném čase hraje na kytaru, hraje videohry, hraje si s kočkou a čte.





BOOK TRAILER


Linda čekala a čekala než ji přivolají ke kouzlobraní. Konečně se to stalo, ale od té doby se ji změní celý život. Těšila, že se bude připravovat na své povolání,ale musí utéct z ústavu, dokonce i z města k tomu ji pomůže Kris, který pracuju v Ústavu. I přes těžké překážky se dostane ven. Ale co dál? Má se vydat do Železného lesa kde ji má být líp. Cestou potká chlapce, který ji občas při cestě navštíví a hned zase zmizí. Po čase se rozhodne, že ji pomůže tam dojít. Snažila se s ním víc poznat, ale on ji dá se říct řekl svoje jméno Oren. Dojde do železného lesa?? Co se stane mezi ní a Orenem??



Proč jsem si tuhle knížku chtěla přečíst? 
Za prvé: že je to dystopie, za druhé: jak anotace tak obálka mě zaujala :). Napsala jsem to stručně :D.

Prostředí 
U téhle knížky jsem si hodně musela představovat, ale to je u mě právě to kouzlo :), když se nějaká jiná knížka odehrává uprostřed města, tak mě napadne jakékoliv město na zemi, ale když v knížce je něco co normálně není, tak musím zapojit svojí představivost a často si představuju spíš to nereálné, na knížkách to mám hodně ráda a pak je sranda když je knížka zfilmovaná, moje představivost je náhle úplně jiná :D.
Proto prostředí této knížky hodnotím dost kladně :).



Může obsahovat spoiler!!!

Od knížky jsem netušila co mám čekat, ale nakonec se mi líbila moc. Ze začátku vás musím, ale upozornit,
že se knížka čte celkem těžce a nevíte co jak je, co se děje a atd.. Cca po 50 stránce jsem se do knížky dostala a začala mě knížka moc bavit, v tom jsem skoro ani nedoufala, myslím to hlavně kvůli tomu začátku. V knížce není moc akce, ale pro mě byla skoro celou dobu napínavá a byla jsem zvědavá jak tohle skončí, a moc se těším na pokračování teda doufám, že bude :D, to by mě jinak zklamalo a naštvalo :).

Knihu mi připomínalo hodně jiných knih a už si začínám uvědomovat, že jsou si nějaké dystopie podobné, jak to říkají jiný čtenáři :)). Mě to, ale neodradí abych je nečetla, já je musím prostě číst pořád :)), protože je to něco dokonalého jako tato kniha a mnoho dalších jiných knih :), kdo tuhle knížku nečetl tak neváhejte a určitě si ji přečtěte :).

Postavy.. no hlavní hrdinka Linda, no mám z ní smíšené pocity, někdy mě strašně štvala a někdy jsem ji měla strašně ráda a bylo mi ji dokonce i líto (kdo četl tak možná tuší o čem mluvím). Oren no ten byl pro mě úplně dokonalej, ale ke konci jsem netušila co si mám o něm myslet a vadilo mi, že ji to neřekl, neřeknu co, pak by jste nebyly překvapený jako já :).

Konec knihy byl jeden šok za druhým, i když jeden jsem trošku tušila, ale autorka k tomu jenom ještě něco celkem dost překvapujícího
dodala. Ten druhý šok bych vám tu nejradši napsala, ale nechci to naspoilerovat těm co knížku nečetli, ale co vám řeknu tak jsem málem uronila tu slzu, protože mi bylo líto ne jenom ji, ale i jeho :D. A jsem zvědavá jak se tohle vyvine v dalším díle a hlavně doufám, že najde svého bratr Badyána, který před lety zmizel když byla ještě ve městě a byla ještě mladší. Dostala jednu nápovědu a to tu, že tuší kam má za ním jít, ale netuší jestli tam ještě bude.


Něco k obálkám..
Nechali originální a za to jsem ráda :-).


Originální 

Originální 2

Ćeská

Francouzská

Slovo na závěr..
Knížka rozhodně stojí za přečtení a hlavně vydržte ten začátek, věřte mi pak se vám knížka už bude jenom líbit. Někdo, ale dystopie nemá rád, tak tomu asi tuhle knížku nemá moc cenu doporučit, ale kdo má rád dystopie jako já můžu tuhle knížku jenom doporučit!! :D


Hodnocení obálky 


Moje hodnocení


Hodnocení v procentech

93 %

10 komentářů:

  1. Knihu si díky tvojí recenzi musím pořídit. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto knížku chci!!!! :D :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Se vším souhlasím :D Také mě ze začátku kniha tolik nebrala, ale potom se to rozjelo a já se od knihy nehnula. Moc pěkná recenze! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, tvůj komentář mě moc potěšil :).

      Vymazat
  4. Ja som bola uchvátená od samého začiatku! Absolútne skvelá kniha, tie opisy prostredia sú nádherné a aj keď tam neboli skoro žiadne dialógy, veľmi sa mi to lúbilo a bol to celé moc napínavé a zaujímavé.
    Ten koniec mi skoro vypadli oči, že čo tam autorka vložila. Akože, toto mi urobiť, no som zvedavá, čo bude ďalej 8(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo souhlasím s tebou, především s tím koncem :D.

      Vymazat
  5. na knížku se už dlouho chystám, a po tvé recenzi se na ni těším ještě víc, když se ti tak líbila ;-) musím se přiznat, že jsem tu část, kde ses v recenzi věnovala ději, jen proletěla očima, protože jsem nechtěla dopředu žádný spoiler, takže až si knížku přečtu, přečtu si znovu i tvou recenzi.

    jinak já jsem typ, který dystopie miluje, takže věřím, že si přijdu na své.

    + jak píšeš - i když mě kniha hned nezaujme nebo mate (totální zmatení jsem měla u série Nebe :D) ze zkušenosti vím, že musím počkat a minimálně těch 50 - 100 stran přečíst, abych se do toho dostala. navíc jsem zatím ještě nečetla dystopii, která by mě nezaujala, tudíž věřím, že ani Ptačí zpěv nebude výjimka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to tak i já, všechny dystopie co jsem přečetla mě zatím zaujaly a doufám že to tak budu mít napořád :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)