pátek 6. září 2013

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - Recenze


Kniha: Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti
Díl v sérii: 1
Série: Miss Peregrine
Autor: Ransom Riggs
Počet stran: 358
Nakladatelství: Jota
Anotace: Tajemný ostrov. Opuštěný sirotčinec. Zvláštní sbírka velice podivných fotografií. To vše čeká na odhalení v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, nezapomenutelném románu, kde děj a děsivé fotografie přináší jedinečný čtenářský zážitek. Náš příběh začíná strašnou rodinnou tragédií, která přivede šestnáctiletého Jacoba k cestě na vzdálený ostrov u břehů Walesu, kde objevuje rozpadající se trosky sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti. Když Jacob bloumá jeho opuštěnými ložnicemi a chodbami, ukazuje se postupně, že děti slečny Peregrinové byly víc než podivné. Byly možná nebezpečné. Možná byly na opuštěném ostrově drženy v jakési karanténě z velmi dobrých důvodů. A nějak – i když to zní jako něco nemožného – jsou možná stále naživu. 
Fantasy doprovázená strašidelnými starými dobovými fotografiemi, při které běží mráz po zádech. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti zaujme dospělé, teenagery a všechny, kdo mají rádi temná dobrodružství.
Kniha, která vzbudila ještě před vydáním ohromný rozruch. V ohnivé aukci na filmová práva zvítězil 20th Century Fox. A teď krouží kolem excelentní Tim Burton, který by se měl ujmout natáčení.


Něco o autorovi:
Ransom Riggs se narodil na dvě stě let staré farmě v Marylandu, kde chtěl jako dítě zůstat a stát se farmářem. V pěti letech se však s rodiči přestěhoval na Floridu, v současnosti má svůj domov v kraji podivných dětí – v Los Angeles. Prozatím stačil nasbírat diplomy na Kenyon College a na Fakultě filmové a televizní tvorby University of Southern California, oženit se a natočit několik cenami ověnčených krátkých filmů. Melouchaří jako blogger a autor-cestovatel, jeho eseje z cest Strange Geographies najdete na adrese mentalfloss.com nebo ransomriggs.com. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti je jeho prvním románem.


BOOK TRAILER


Může obsahovat spoiler!!!

Dědeček vypraví Jacobovi různé zvláštní příběhy a úplně ho fascinují. Když zestárne najednou tomu přestává věřit a během toho se stane tragédie a Jacobovi se změní celý jeho doživotní život. Musí se vydat na ostrov a najít Sirotčinec.. ale místo toho najde polorozpadlý dům. Co teď? Místo aby byl rád je spíš zklamaný. Rozhodl se tam vydat i další den a doufal, že něco najde. Najde a nebo spíše nic nenajde? Kdo chce vědět jak to bude dál musí si přečíst knihu :).

Sirotčinec

Proč jsem si tuhle knížku chtěla přečíst?
Hrozně mě lákala ta obálka a byla taková tajemná a knížky jsem se docela bála,  když jsem viděla fotky bála jsem se snad ještě víc :). Nedávno jsem se dozvěděla, že má být film, no pokud bude budu opravdu moc šťastná.

Prostředí
Krása, většina knihy se odehrává v minulosti za druhé světové války a to jakoby kdybych byla doma, netušila jsem, že to takhle bude a byla jsem z toho mile překvapená :)). Kdo miluje historii určitě mě pochopí a ten kdo nemusí historii to možná taky pochopí.


Od téhle knížky jsem vůbec netušila co mám čekat a co si o ní myslet. Tušila jsem že se to
slečna Peregrinová
bude týkat sirotčince, ale i tak jsem nějak vůbec netušila co by se mělo v knížce dít, a byla jsem dost překvapená :). K příběhu jsou přiložené fotky a s tímhle nápadem jsem se ještě nesetkala a mohlo by to být ve více knih. Pravdou, ale je že jsem si jedné fotky fakt lekla a u druhý jsem nemohla spát a pořád se ji bojím :).


Knížka byla celkem dost čtivá, akorát ke konci mi přišlo že se to začalo celkem dost táhlo a místy mě to i trochu nudilo, přitom konec byl nejnapínavější z celé knížky. Docela dost by mě zajímalo jestli plánuje autor pokračování, protože si myslím, že by měl napsat pokračovaní, konec byl na mě až moc otevřený a moc ráda bych se dozvěděla jak to vlastně všechno dopadne. Po ostrově se potuloval takový zvláštní člověk, který zabíjel ty podivné děti a celkem dost mě zajímalo kdo by to mohl být, měla jsme celkem dost návrhů, ale všechny byly špatně :).


Tohohle obrázku jsem se lekla :-)
Postavy.. Z Jacoba jsem ze začátku neměla moc radost, ale postupem času jsem si ho celkem oblíbila a měla jsem ho fakt ráda, s ním bych se chtěla kamarádit :D. Emma jsem nesnášela, ale najednou jsem ji taky pak až měla ráda, zvláštní co??

Jinak jsem z knížkou moc spokojená a ani jsem v tom skoro nedoufala :).¨



Něco k obálkám..


Originální (Hardback x Paperback)

Česká x Ruská

Portugalská x Italská

Slovo závěrem..
Úžasná knížka, můžu jenom doporučit :-).


Hodnocení obálky 


Moje hodnocení


Hodnocení v procentech

92 %

5 komentářů:

  1. Já si tuto knihu musím přečíst! :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Měla bych se k ní dostat příští týden, ze začátku jsem o ní moc nechtěla slyšet, ale myslím, že se jí nevyhnu, zvlášť když pořád slyším, jak je skvělá :o)

    PS: Pěkná recenze :oD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo je skvělá, jinak děkuju moc za pochvalu recenze ;)).

      Vymazat
  3. Mě kniha teda dost zklamala:(. Čekala jsem, že to bude strašidelnější. A zatím jsem tam našla jen obludy jak z dětského příběhu:(. Druhý díl jsem ani nedočetla.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)