pátek 27. září 2013

Počátek - Recenze


Kniha: Počátek
Autorka: Jessica Khoury
Počet stran: 372
Nakladatelství: Egmont
Anotace: Pia vždy znala svůj osud. Měla počít novou rasu, linii nástupců, kteří porazí smrt.
Za tímto účelem se zrodila, byla geneticky upravená k nesmrtelnosti a vychovávaná týmem vědců v tajné skrýši v Amazonském deštném pralese. Nyní ji vědci začínají podrobovat testům, jejichž výsledkem má být dokončení celého nebezpečného projektu.
Co si Pia pamatuje, vždy nejvíc toužila naplnit jejich očekávání. Ale v noci o svých sedmnáctých narozeninách nachází díru ve zdánlivě neproniknutelném plotě, který uzavírá její sterilní domov. Poprvé v životě volná v džungli potkává Eia, chlapce z nedaleké vesnice. Nedokáže odolat a pokračuje v útěcích, aby ho mohla vídat. Zamilují se do sebe a kousek po kousku začínají poznávat pravdu o Piině původu – pravdu se smrtícími následky, která navždy změní jejich životy.

Něco o autorce:
Jessica Khoury se před 23 lety narodila v Georgii, kde také vyrůstala. Navštěvovala střední školu a následně se učila doma. Získala bakalářský titul z angličtiny na Toccoa Falls College. 
Nyní žije v Toccoa v Georgii se svým manželem Benjaminem, dvěma hroznými psi, množství knih, bot a sladkých čajů. Když nepíše, režíruje divadelní hry nebo trénuje fotbal.




BOOK TRAILER



Pia celý život žije v Malé Cam, což je výzkumné středisko uprostřed džungle. Je nesmrtelná a potřebuje k sobě jich víc. Proto ji už odmalička testují a ona sama se učí stát se vědkyně. Jenže při oslavě svých sedmnáctých narozenin najdu cestu ven a o tom vždycky snila, podívat se co žije ve světě kde ona nikdy nebyla. Od té doby se ji, ale změní celý život, potká totiž Eia a jeho kmen. Dokonce se i do něj zamiluje, může být tohle, ale láska když ona je nesmrtelná?? A co si vybere žít s Einem nebo zůstane tam kde se narodila??


Proč jsem si chtěla přečíst tuhle knížku? 
U této knihy mě zaujala především obálka :)), a i anotace od které jsem vůbec nečekala o co jde.

Prostředí
Krása, celá knížka se odehrává v džungli a moje představivost měla hodně prostoru :D. 


Může obsahovat spoiler!!

Ze začátku jsem si myslela, že knížka bude úplně o něčem jiném, ale spletla jsem se a knížka od té doby

patří mezi mé nejoblíbenější. Z toho jste asi už poznaly, že se mi knížka líbila :) a to moc :))). Už od začátku
jsem se do knížky začetla, a knížka mě nechtěla pustit. Takto originální příběh jsem nečetla už hodně dlouho, ne-li vůbec. Na jednu stranu jsem ráda, že je to jenom jedna knížka bez série, ale na druhou bych chtěla i pokračování, třeba po 10 letech, nešlo by to tak?? :D

Víte co mi knížku hodně připomínalo, přitom to s tím nemá nic společného, možná nějaký malý detaily? Připomínalo mi film Avatar :). Proč? Tady je to sice obráceně, ale to je jedno. Protože Eia byl domorodec a Pia normální člověk (kdo viděl film tak asi ví o čem mluvím), jenže o čem by byla knížka, kdyby se tam nic nestalo, takže tak nějak podobně to bylo...


Postavy..  Eia - toho jsem si oblíbila hned jak kniha začala vyprávět i o něm, škoda jen, že autorka ho
nenapsala z jeho pohledu, hodně by mě zajímalo co si myslím o Pie on.
Pia - měla jsem ji celkem ráda, ale ke konci knihy mě hodně štvala, dělala jednu kravinu za druhou :D,ale což každý děláme chyby tak proč ne i v knížce?

Konec příběhu, to bylo strašný, ale ne ten příběh ten byl dokonalý od začátku, ale to co tam autorka napsala :DD. Tolik zvratů a překvapení, musím se přiznat to jsem v knížce snad ještě neviděla, vlastně možná jo :D. Céně to autorka mohla udělat jinak :D. Konec až na jednu výtku (malinkou) skončil moc dobře, a jsem za to ráda. 

Něco k obálkám..
Moc pěkná obálka, když mi knížka přišla, musela jsem se na ní pořád dívat :)).


Originální

Česká

Polská * Španělská

Slovo závěrem..
Myslím, že jsem se dostatečně vyčerpala svoje slova a celou recenzí jsem chtěla říct, že knížka je prostě dokonalá. Musíte si ji přečíst!!! a pak poznáte, že jsem měla pravdu :D.


Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech

97 %


Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

7 komentářů:

  1. Mě se Počátek líbil moc!! Člověk si prostě užívá děje..

    OdpovědětVymazat
  2. Tak teď si mě na knihu hrozně nalákala!! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní6/10/13

    Po tvé recenzi bych nejradši šla a tu knížku si hned koupila :D ... !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si ji běž koupit, podle mě stojí fakt za to :-)

      Vymazat
  4. knížku jsem si nedávno přinesla z knihovny a stejně jako tebe mě to zaujalo právě obálkou a anotací. tak jsem zvědavá, jak se mi to bude líbit, ale podle tvého hodnocení a reakce věřím, že bude :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)