neděle 24. srpna 2014

Amy a Roger: Na cestě - Recenze


Kniha: Amy a Roger - Na cestě
Autorka: Morgan Matson
Počet stran: 420
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Amy se na léto dvakrát netěší. Její máma se rozhodla přestěhovat na druhý konec země a Amy má teď za úkol dovézt její auto z Kalifornie do Connecticutu. Problém je, že od té doby, co její otec zemřel při autonehodě, se Amy není schopná posadit za volant. Děsí ji to. A v tu chvíli přichází na scénu Roger, prý starý přítel rodiny (jak tvrdí Amyina matka), který má také v plánu road trip přes půlku Států. Nejkratší možná trasa je naplánovaná, tak stačí vyrazit… Proč to ale nevzít zábavnější cestou? Udělat si pár zajížděk rodičům natruc a poznat Ameriku? Pomůže to oběma, aby se vyrovnali sami se sebou a zacelili bolavé rány?

Trochu šílená jízda Amerikou + špetka romantiky = báječné čtení nejen na léto! Navíc s přidanou hodnotou spousty obrazového materiálu a playlistů připravených přímo pro vaše uši, aby se vám lépe četlo! 



Něco o autorce:
Morgan Matson se narodila a vyrostla v New York City and Greenwichi, Connecticut. Studovala divadlo na Occidental College v Los Angeles, ale v polovině studií začala pracovat v oddělení dětské literatury Vromanova knihkupectví a zamilovala se do YA literatury.
Po absolvování vysoké školy (je hrdou držitelkou neuvěřitelně užitečného titulu divadlo/angličtina) se přestěhovala zpátky na Východ, aby začala chodit do New School, kde obdržela M.F.A. v psaní pro děti.
Kniha "Amy a Roger: Na cestě" je inspirována Morganinými třemi cestami napříč státy a byla poprvé vydána v květnu 2010. ALA ji jmenovala do Top desítky nejlepších knih a PW jako knihu "Flying Start" a byla nominována na Waterstonovu knižní cenu (Waterstone's Book Prize). 
Mezitím se Megan přestěhovala zpátky do Kalifornie, vrátila se do školy a v roce 2011 získala M.F.A ze scénáristiky na University of Southern California.
Její druhá kniha, "Second Chance Summer", byla vydaná v květnu 2012. Je inspirovaná autorčinými vlastními zážitky z letních pobytů během dospívání v Pocono Mountains v Pensylvánii. Kniha byla jmenována do ALA seznamu Nejlepších fikcí pro dospívající (Best Fiction for Young Adults list) a vybrána jako School Library Journal Best Book of 2012.
Morganiny knihy byly zatím přeloženy do 10 jazyků po celém světě.
Morgan v současné době bydlí v Los Angeles, ráda cestuje a to, kdykoli může. 



BOOK TRAILER


Amy umřel táta a její život se obrátil vzhůru nohama. Její máma se odstěhovala na druhou stranu Ameriky a Amy má teď za úkol dopravit jejich auto z Kalifornie do Connecticutu. Jenže při autonehodě co umřel její táta se bojí posadit za volant a nemůže řídit, proto ji na cestě doprovází starý přítel rodiny Roger, který se rozhodl s ní podniknout road trip po Americe. Její matka jim naplánovala cestu a mohli vyrazily. Během cesty se rozhodly si cestu prodloužit a tady začíná to pravé dobrodružství.

Čekala jsem takovou klasickou romantickou knížku, ale je pravda, že té romantiky tam zas podle mě nebylo tolik a o to víc mě to překvapilo a líbilo se mi to. Další věc, která se mi moc líbila byla ta, že sama autorka podobný road trip prožila, takže moc dobře věděla o čem píše a i její styl mi sednul.

Co se týká samotné knihy trochu mi u ní vadilo, že je to paperback a někdy se mi to moc dobře nedrželo, ale to je spíš takový malý detail. Celkové grafické zpacování je ale dokonalé. Objevují se zde několik playlistů, fotek a zápisky z cesty, kde všude vlastně byly.


Kniha je ze života, takže od ní určitě nečekejte nějakou složitou zápletku, plného překvapení a zvratů. Je pravda, že v knize se toho moc neděje, ale věřte mi nudit se nebudete. Je to čtivý a 400 stránek uběhne jako voda a i když se možná budete ptát, kdy konečně přijde ta romantika, tak se nebojte ona přijde, ale zdaleka ne tak brzo jak by jsme se mysleli.


Hlavní hrdinka Amy, byla skvělá holka, která to neměla v životě lehké a bohužel musela opustit lehké a za jednu věc kterou udělala ji obdivuji.
Hlavní hrdina Roger byl pro mě velký zlatíčko :D. Skvělý kluk a jeho jsem si vážně oblíbila od první stránky kdy se ukázal v knize.

Závěr knihy byl pro mě malinko překvapení, protože to skončilo trochu otevřeně a já chtěla další stránky a oni nikde. Nemůžu říct, že jsem s ním spokojená, ale zas na druhou stranu mi to nevadí, že to takhle skončilo. Aspoň si to každý můžu domyslet podle sebe jak to vlastně bylo dál. Je pravda, ale že jsem se na posledních strankách usmívala, protože to co jsem chtěla od začátku se konečně ukázalo.

Kniha je psaná po celou dobu z pohledu Amy. Objevuje se zde přítomnost, ale i minulost, takže se vlastně dovídáme jak to bylo předtím a co se vlastně stalo jeho otci. Moc se mi to líbilo, bylo to skvělé zpestření knihy.

Ano kniha je předvídatelná a je celkem od začátku jasné jak to vlastně dopadne, tak i tak vám tuto knihu všem doporučuji. Byla vážně skvělá a na léto je přímo ideální. Skvěle se u ní pobavíte a odpočinete. Přečtetě si to vážně to stojí za to. A můj sen je teď projet si to taky někdy :).

Obálky
Anglická 1,2 * Německá * Indonéská * Španělská * Švédská * Polská * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
85 %

+ jedna moje oblíbená písnička z knihy :)

10 komentářů:

  1. Moc hezká recenze. :) Knihu bych si ráda přečetla, protože jsem na tento námět ještě nic nečetla. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :).
      Určitě si knihu přečti, myslím že se ti to taky bude líbit :).

      Vymazat
  2. Ďalšia pochvalná recenzia na knihu. Asi po nej predsa len siahnem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ani jinak nešlo :D. Určitě po ní sáhni :).

      Vymazat
  3. Anonymní24/8/14

    Ahoj, nevíte někdo prosím, jestli se dá knížka někde zakoupit jako e-kniha?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to netuším :/, ale tak zkus se podívat po internetu :).

      Vymazat
  4. Já od autorky četla Léto na druhý pokud s to se mi hodně líbilo, tak by mě zajímalo, jestli je i tohle tak povedený. Podle tvé recenze by to mohlo být taky hezká četba. :) Hezky napsaný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hodně povedený a když se ti líbilo Léto na druhý pokus myslím že i tohle tě může zaujmout :).
      Děkuju :).

      Vymazat
  5. Tuto knihu jsem už četla a strašně se mi líbila:)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)