sobota 9. srpna 2014

On my wishlist (47)


Meme pořádá Book Chick City.

Cílem meme je každou sobotu (nebo alespoň nějakou sobotu) ukázat knihu/y, které bychom si přáli mít. Můžou to být knihy staré, nové nebo i ty které ještě nevyšly.
Když v roce 1941 dorazili do polského městečka Żołkwi nacisté, patnáctileté židovské dívce Claře se definitivně zhroutil svět. Po masovém vraždění, při němž gestapo postřílelo tři tisíce židovských obyvatel, se Clara s příbuznými ukryje v maličkém bunkru. A tam, ve stísněném prostoru, kde se mačká osmnáct lidí, stráví téměř nepřetržitě nekonečný rok a půl. Celou dobu si píše deník, v němž zaznamenává podrobnosti každodenního života. Jedinečný dokument nyní uchovává Muzeum holocaustu ve Washingtonu.

West je úspěšný středoškolák a má vše, co si jen může přát. Avšak jednoho dne se probudí po nehodě v nemocnici – ochrnutý a bez možnosti mluvit. Jediný způsob, jak se se může dorozumívat s okolím, je mrkání: Jednou znamená ano, dvakrát ne.
West je naprosto zoufalý a neustále ho pronásledují děsivé noční můry. Jediné, co ho udržuje při smyslech, jsou návštěvy Olivie, pacientky z vedlejšího pokoje. Ta mu pomáhá s uzdravováním, informuje ho o všem důležitém a je jeho největší oporou. Ovšem co se stane, jestli se West vyléčí? Uvidí se ještě někdy? A můžou se oba ještě někdy vrátit do normálního života?

Skvělý román o lásce, ztrátě a o tom, co je v životě opravdu důležité.

14 komentářů:

  1. O Clařině válce slyším prvně, díla z období druhé světové války čtu ale ráda a tohle zní vážně zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O knížce jsem se taky dozvěděla nedávno, a právě už jenom kvůli tomu tématu mě dost zaujala :).

      Vymazat
  2. O těchto knihách slyším úplně poprvé a obě dvě mi přijdou dost zajímavé. Clařinu válku bych si hrozně ráda přečetla, tohle téma mě zajímá a navíc je to téma, které se mi zrovna hodí do dějepisu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky o nich nevím moc dlouho :).
      Tak to jsem ráda :), budu ráda když si knihu přečte víc lidí, protože myslím, že tolik lidí ji asi nečetlo a ráda bych znala víc názorů na tuhle knihu :).

      Vymazat
  3. Jednou ano, dvakrát ne by som tiež chcela. Musí to byť veľmi silný príbeh :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nejspíš bude, a já jsem na knihu strašně zvědavá :).

      Vymazat
  4. o obou knížkách slyším poprvé..ale vypadají zajímavě, hlavě Clařina válka..ale přijde mi to něco na způsob Anny Frankové

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já Annu Frankovou nečetla, takže nemůžu ani nějak srovnávat, ale tak třeba časem se dostanu k obou knížkám :).

      Vymazat
  5. Na Jednou ano, dvakrát ne jsem dneska narazila poprvé a vypadá to docela dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, já jsem na knihu hodně zvědavá :).

      Vymazat
  6. Jednou ano, dvakrát ne - tú knihu chcem aj ja čítať, úplne ma zaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky právě, tak snad to bude dobré :).

      Vymazat
  7. O Clařině válce slyším prvně. Ale vypadá dobře. Na Jednou ano, dvakrát ne jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O té knížkce jsem se taky dozvěděla náhodou a není právě moc známá, ale vypadá dobře :).
      Na knihu jsem taky dost zvědavá :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)