Prokleté sestry - Recenze

Kniha: Prokleté sestry
Díl v sérii: 2
Série: Říše temnot
Autorka: L. J. Smith
Počet stran: 248
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Tři sestry už nebaví život upírek a rozhodnou se pro útěk. Chtějí žít stejně jako jejich teta a živit se pouze zvířecí krví. Za porušení přísných zákonů je však čeká trest, který chce vykonat jejich bratr Ash. Ve chvíli, kdy se jedna ze sester zamiluje do obyčejného chlapce a Ash do obyčejné dívky, není pro nikoho cesty zpět. Říše temnot má svá pevně stanovená pravidla, a kdo je nedodrží, bude za to pykat. Proč musela zemřít teta upířích sourozenců? Mají šanci odhalit pravdu a zachránit si tak život? Druhý díl tajemné série Říše temnot volně navazuje na titul: Říše temnot - Tajemství upírů

L. J. Smith (Lisa Jane Smithová nebo Ljane) je americká autorka žijící v Bay Area v Kalifornii. LJ Smith je pseudonym. Říká, že nejšťastnější je ve svém srubu v blízkosti národního parku Point Reyes. Psala od roku 1987 do roku 1998, kdy s psaním přestala, a znovu začala až v roce 2008. Tuto pauzu si Ljane udělala z mnoha různých osobních důvodů (rakovina v rodině a následná ztráta matky). Její knihy jsou kombinací stylů pro mladé i dospělé čtenáře. Věnuje se velkému množství žánrů, které se nebojí kombinovat, včetně hororu, sci-fi/fantasy a romantiky. Jejím nejúspěšnějším dílem jsou série Night World a Vampire Diaries.

Tři sestry se rozhodnou utéct, protože už je nebaví žít jako upírky co pijí lidskou krev, ale chtěli by být jako jejich teta a pít jen zvířecí krev. Za porušení přisných zákonů je však čeká trest, který prý chce vykonat jejich bratr Ash. Jenže poté přijde něco horšího. Jedna ze sester se zamiluje do člověka, tak totéž se podaří i Ashovi. Je tu ale ještě jeden problém, když sestry přijeli k tetě, našli ji mrtvou a vůbec nechápou kdo to mohl udělat a proto se všichni pokusí odhalit pravdu a zjistit kdo to udělal. Podaří se jim to nebo je to bude stát život?

První díl jsem četla už celkem dávno, ale i tak do dneška si pamatuji ten základ té knihy.
Myslela jsem si, že druhý díl mě přeci nemůže tolik už překvapit, ale překvapil docela dost, protože jsem přeci jen nečekala, že by se mi i tento díl mohl tolik líbit. A i když je tato sérii určena spíše pro mladší čtenáře, tak mě to vůbec nevadí a ráda si někdy přečtu něco nenáročného a trochu i předvídatelného.

Jak už asi každý ví, tohle je volné pokračování, takže s prvním dílem to nemá nic společného, akorát to, že se jedná o jednu Řiši. O hrdinách s prvního dílu tu byla jenom jedna zmínka a na druhou stranu by bylo fajn kdyby se o nich autorka třeba v dalších dílech zmínila víc.

Hlavní postavou knihy je tu obyčejná holka Mary-Lynette (trochu delší jméno) a musím říct, že po celou dobu jsem se nějak moc nevžila do žádné postavy, takže jsem si ani nějak žádnou neoblíbila. Mary byla fajn holka a snažila si jít vždycky za tím co chtěla vědět, což se mi na ní líbilo. Pak se tu objevuje Ash, kterého si dobře můžeme pamatovat z prvního dílu (bratranec Jamese), kde jsem ho neměla vůbec ráda a fakt mě štval, ale tady jsem ho více poznala a i jsem si ho obíbila, i když je pravda, že mi někdy lezl taky na nervy.

Jinak kniha byla čtivá a jelikož není vůbec tlustá, tak se čte poměrně rychle a měla jsem ji
přečtenou celkem rychle. Knížka se ze začátku pomalu rozjiždí a až spíše ke konci se toho začne více dít.
Konec mi nepřišel jako u jedničky tak trochu zrychlený a myslím, že autorka knihu uzavřela právě včas. Konec by uzavřený pro mě, takže teď už se jen těším na další díl, který snad taky bude dobrý.

Pokud hledáte hodně nenáročnou knížku, kterou přečtete během chvilky, můžu vám z radostí doporučit tuto. Není to nic nenáročného, spíše taková oddechovka na jedno deštivé odpoledne. Mladší čtenáře to myslím může nadchnout hodně ty starší, kteří už něco přečetli, to nepřinese nic nového, ale spíš si u knihy můžou skvěle odpočinout. Mě osobně tahle série líbí, i když to není nic skvělý a jsem ráda, že jsem si tehdy ten první díl přečetla. Časem bych si chtěla určitě přečíst další díly. A pokud vy hledáte nějakou takovou knihu tak vám doporučuji tuto sérii!! :)

Myslím, že především naše obálka se moc povedla a moc se mi líbí :).
Anglická 1,2 * Francouzská * Španělská * Česká

75 %