čtvrtek 14. srpna 2014

Žena v černém - Recenze


Kniha: Žena v černém
Autorka: Susan Hill
Počet stran: 143
Nakladatelství: Metafora
Anotace: Pyšný a osamělý Dům u Úhořího močálu vévodí slaným, větrem bičovaným mokřinám, přes něž vede cesta po hrázi s nezvyklým názvem Devět životů. Mladý londýnský právník Arthur Kipps, který je vyslán na pohřeb jediné obyvatelky domu, však netuší, jaká tragická tajemství se za zavřenými okenicemi skrývají.
Teprve když zahlédne vyzáblou mladou ženu, od hlavy k patě oděnou v černém, začne se ho zmocňovat plíživý pocit nejistoty, který ještě posilují podivné poznámky místních obyvatel a neochota mu cokoli bližšího sdělit.
Kdo je ona tajemná dáma a co má společného s hrůznými událostmi, které se ve zdech opuštěného sídla a kolem něj odehrály – či snad odehrávají dodnes?


Něco o autorce:
Britská autorka se narodila roku 1942 ve Scarboeough v Yorkshiru. Od roku 1963 se věnuje vlastní tvorbě, kromě příspěvků do novin a časopisů napsala přes třicet titulů – románů pro dospělé, knížek pro děti, povídek. Pro Daily Telegrph psala pravidelný sloupek, zajímá se o divadlo. Napsala hru pro děti a několik rozhlasových her pro dospělé. Divadelní adaptace jejího pozoruhodného románu „Žena v černém“ se hrála několik let ve West Endu. Susan Hillová založila nakladatelství Long Barn Books, řídí literární časopis a podíl na obchodě s dárkovými předměty. S manželem a dvěma dcerami žije ve venkovském sídle v Gloucestershire.


Mladý právník Arthur Kipps odjíždí do zapadlého kouta v Anglii, aby se zúčastnil pohřbu své zesnulé klientky a aby vyřidíl její pozůstalost, jenže od začátku začne tušit, že s ní asi
něco nebylo v pořádku a už vůbec ne z jejím domem. Na ostatních lidech, kteří žiji kousek od toho domu ve vesnici zjistí, že když pokaždý vysloví její jméno, začnou se chovat divně. Arthur to zprvu vůbec neřeší, ale časem pochopí. Druhý den co přijel do vesnice se také zůčastní jejího pohřbu a tam poprvé spatří ženu v černém a to ještě netušíl co ho čeká. Podaří se mu zjistit kdo to vlastně je nebo ne?

Tuhle knihu jsem měla v plánu si přečíst, ale právě nějak moc jsem na ni nespěchala. Když jsem mi ale do ruky dostalo volné pokračování, řekla jsem si, že by bylo fajn si přečíst nejdřív tuto a když jsem pak zjistila, že kniha má jenom 143 stran, takže jsem věděla, že to přečtu rychle a taky že i přečetla.

Jediné co jsem od knihy očekávala bylo to, že jsem čekala strašidelný příběh u kterého se budu bát, jinak jsem moc nevěděla do čeho se to pouštím a myslím, že za jedno přečtení to určitě stojí, ale vícekrát už bych si to asi nepřečetla.

Knížka se mi líbila, ale na druhou stranu mě zklamala a to z toho důvodu, že jsem prostě čekala to, že se prostě budu bát a že se budu bát vylézt i z postele, je sice pravda, že jsem se trochu bála, protože knihu jsem přečetla převážně v noci, ale i tak čekala jsem od toho trochu víc a kdybych knihu četla přes den tak bych podle mě byla zklamaná ještě víc, protože bych se určitě nebála vůbec.
Tato kniha je čtivá, čte se celkem rychle a nechybí ji ani trochu té akce a především jste po celou dobu v napětí, protože jste vlastně zvědavý jak to nakonec celé skončí. Jediné co tu určitě nehledejte je romantika a kdo čte převážně takové knihy bych takovou knihu rozhodně nedoporučila.

Příběh je vyprávěný z pohledu Arthura, který vlastně vypráví to co zažil v minulosti a bylo vidět, že na to má dopad a že i později vzpomínal co se mu vlastně v životě událo. Nic příjemného to pro něho nebylo, protože ani vlastní rodině o tom vlastně nechtěl mluvit.

Závěr knížky byl zajímavý, líbilo se mi jak to vlastně celé autorka ukončila a já jsem ráda, že jsem si tuto knihu přečetla, i když jsem od ní čekala něco víc. Knihu bych doporučila všem co mají rádi takové to příběhy, myslím, že někoho to může zaujmout více, ale hlavně od této knihy radši nic neočekávejte, abyste třeba pak nebyli zklamaní jako jsem trochu byla já. Hodnotím ji třemi hvězdičkami jako průměr a vy pokud chcete zkusit nějakou jednohubku na jednou odpoledne nebo večer doporučuji vám tuto knihu!
Jinak film jsem zatím neviděla, ale mám v plánu to brzo napravit:) a doufám, že to bude skvělý hororový film :D.

Obálky
Anglická 1,2 * Španělská * Německá * Švédská * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení 

Hodnocení v procentech
50 %

Trailer k filmu

4 komentáře:

  1. Na ženu v černém se chystám. Ale nejsem si jistá, že mě to bude bavit :))
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zkusíš a uvidíš :).
      Děkuju :).

      Vymazat
  2. Mně se tahle kniha moc nelíbila, jak jsi psala ty - nemělo by se od ní nic očekávat. Já jsem se těšila na strašidelný příběh a byla jsem hodně zklamaná. :(
    Jinak pěkná recenze. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, ale i tohle se může u některé knihy stát :)).
      Děkuju moc :)

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)