pátek 29. srpna 2014

Archiv - Recenze


Kniha: Archiv
Díl v sérii: 1
Série: Archiv
Autorka: Victoria Schwab
Počet stran: 334
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Představte si místo, kde mrtví odpočívají na policích jako knihy. Každé tělo má svůj příběh, život uspořádaný v sérii vzpomínek, do kterých může nahlédnout jen Knihovník. Těm tělům se říká Historie.
Šestnáctiletá Mackenzie Bishopová pracuje pro Archiv jako Správce. Jejím úkolem je chytat a vracet Historie, které se sem tam probudí a utečou, Historie, které jsou často zmatené a agresivní. To všechno dělá s vědomím, že někde v Archivu odpočívá i tělo jejího dědy, který ji sem před čtyřmi lety přivedl, a mladšího bratra, s jehož ztrátou se zatím nevyrovnala.
Jedním z mnoha pravidel Archivu je, že v něm musí být naprosté ticho. Některé Historie totiž mají lehký spánek a stačí málo, aby se vzbudily. Ale teď jako by někdo neklidné mrtvé budil záměrně, z Archivu jich uniká víc a víc, a někteří mají dokonce pozměněné vzpomínky. A je na Mac, aby vypátrala, proč se to všechno vlastně děje a kdo za tím stojí, pokud možno dřív, než celý Archiv padne a ona přijde i o to málo, co z jejích blízkých zbylo…


Něco o autorce:
Victoria Schwab, mladá americká začínající autorka, se na narodila v roce 1987 matce angličance a otci z Beverly Hills. Začala publikovat v roce 2011. Do češtiny byla přeložena zatím jen její kniha Archiv, na podzim roku 2014 je naplánováno vydání druhého dílu, The Unbound. Mezi další její díla patří The Near Witch, A Darker Shade of Magic či Everyday Angel.


Šestnáctiletá MacKenzie pracuje pro Archiv jako Správce. Jejím úkolem je chytat a vracet Historie, které se probudí zpět. Plno lidí ani nemá páru o tomto druhém světě a MacKenzie se o něm dozvěděla díky svému dědečkovi, který jí s tímto světem seznámil a chtěl aby se stala Správcem. Tuhle práci dělá už čtyři roky, jenže poté se její rodiče rozhodnou, takže se jí změní i místo, kde Historie začnou utíkat až nějak moc a s Archivem to nevypadá vůbec dobře. Proto se Mackenzie pokusí odhladit pravdu a zjistit kdo za tím vším stojí. Jak to nakonec celé dopadne?

U téhle knihy mě zpočátku zaujala strašně naše obálka, která se mi strašně líbí a po dočtení můžu říct, že dokonale pasuje k příběhu. Potom mě celkem zaujali i některé pozitivní recenze a na knihu mě tak nalákali a věděla jsem, že jednou si tento příběh musím přečíst a jinak už samotná anotace vybízí k tomu abyste si to přečetli i vy.

U mě je to taky tak, že někdy od knihy toho očekávám víc a někdy zas radši nic. U této je to ten druhý případ, proto jsem s knížky byla šíleně nadšená a strašně moc se mi to líbilo. Byla moc čtivá a především hodně originální námět měla. Přečetla jsem ji ani ne za den a to je u mě už co říct, ještě k tomu když kniha má něco přes 300 stran.

Je taky pravdou, že pořádné akce se dočkáme až v samotném závěru, ale po celou dobu se něco děje a pořád máte nutkání číst dál a odhalovat další tajemství této knihy. Závěr byl taky pro mě i v jednom případu překvapení, protože jednu věc jsem nečekala.

Hlavní hrdinka MacKenzie mi byla strašně sympoatická, milá holka a já si ji strašně oblíbila. V životě to prostě nemá lehké, musí lhát všem okolo sebe aby se nedozvěděli co vlastně dělá a já ji obdivuji, u mě by se to poznalo určitě brzo.
Hlavní hrdina Wesley byl skvělý klučina a měla jsem ho fakt ráda a hrozně bych ráda kdyby to třeba dal s MacKenzie dohromady :DD.

Kapitoly nebyly ani nijak dlouhé ani tak krátké, byly prostě tak akorát. I když jsem si podle anotace myslela, že mi ze začátku bude dělat problém se do knihy začít a třeba i to bude pro mě trochu nepochopitelné, myslím tím ty nové názvy jako např. Historie, Úžiny a atd. Jelikož je kniha psaná spíše pro mladší čtenáře, ta se to čte lehce a vůbec jsem s tím neměla problémy.
Celý ten nový svět Archiv pochopíme í díky tomu, že některé částí v knize jsou tučně vytištěné a ty části je minulost, kdy MacKenzie její dědeček vysvětloval různé věci aby se později mohla stát Správcem a ona sama ten nový svět pochopila.

Závěr knihy byl celkem uzavřený, takže jsem zvědavá co mě čeká v tom dalším, ale i tak se na něj strašně těším a jsem fakt ráda, že u nás vyjde ještě letos, jen budu doufat že mě to nezklame. Pokud jste knihu ještě nečetli tak ji všem jenom doporučuji. Věřím tomu, že ne všem tohle téma může sednout, ale aspoň knihu zkuste :).


Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
97 %

15 komentářů:

  1. Krásná recenze :-) doufám, že si knihu, co nejdříve přečtu a vypadá, že je opravdu originální!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :). Ano originální je a určitě si knihu přečti :).

      Vymazat
  2. Rozhodně bych si Archiv měla co nejdříve přečíst! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Četl a zamiloval se :3 Je to fakt dobrá kniha a jsem moc rád, že se ti líbila :) Koupíš si pokračování? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zas ráda, že se to líbilo tobě :D. Já jsem měla první díl pujčený, takže si i druhý půjčím a časem si to možná koupím :D. Jinak mám v plánu si to půjčit co nejdřív :)).

      Vymazat
  4. Já měla naopak veliká očekávání, takže ve finále se mi líbila, ale ne tolik, jak jsem si myslela. Druhý díl si určitě přečtu a těším se na něj stejně jako ty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je pak horší, ale tak třeba pokračování se ti líbit bude :)).

      Vymazat
  5. To si budu opravdu budu muset přečíst! :) Recenze je krásná obálka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si to přečti :). Jinak děkuju :))

      Vymazat
  6. Anonymní31/8/14

    Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní31/8/14

    Ahojky nominovala jsem tě na tag na mém blogu http://sisibookhot.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju za nominaci, pokusím se zapojit :).

      Vymazat
  8. Ja by som si od nej chcela prečítať adultku Vicious, bohužiaľ nepreložená a pochybujem, že by ju v dohľadnej dobe prekladali. Ale z jej kníh ma Schwab zaujal najviac, nepochybujem, že YA píše dobré, tak uvidíme, ako si poradí s high fantasy pre dospelých.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ani nevím, že vydala něco dalšího, ale tak snad časem to taky přeloží :) a jinak to musí být určitě zajímavé:).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)