čtvrtek 21. srpna 2014

Taťána a Alexandr - Recenze


Kniha: Taťána a Alexandr
Díl v sérii: 2
Série: Taťána a Alexandr
Autorka: Paullina Simonsová
Počet stran: 408
Nakladatelství: Ikar
Anotace: Rok 1943. New York. Město nových nadějí, tisíce kilometrů vzdálené od válkou zmítané Evropy i rodného Leningradu. Město, do něhož Taťána přijela začít nový život a kde se narodilo její dítě – Alexandrův syn. Jenomže ani oceán nedokáže Taťanu oddělit od stínů minulosti a z nejistého pocitu, že je její manžel stále naživu, se stává jistota i posedlost. Mezitím se v ruinách Starého světa Alexandr ze všech sil snaží uniknout všudypřítomné smrti. Ví, že proti němu stojí nejen nacistický nepřítel, ale i vražedné soukolí Stalinova režimu. Kupředu ho žene jediná myšlenka – ještě jednou se setkat s Taťánou… Druhý díl legendární romantické ságy Paulliny Simonsové.

Něco o autorce:
Narozena v roce 1963 v Leningradě. V deseti letech se odstěhovala s rodinou do USA. Autorka několika knih.
Je autorkou deseti románů, přičemž největšího úspěchu dosáhla Měděným jezdcem z roku 2001 (česky 2004, 2013), který se stal mezinárodním bestsellerem. Závěrečný díl trilogie o osudech Taťány a Alexandra The Summer Garden vyšel v nakladatelství Euromedia na konci roku 2013.

Může obsahovat spoilery z předchozího dílu!

Hned jak se mi do ruky dostal druhý díl, okamžitě jsem se do něj pustila, protože první díl skončil pro mě strašně otevřeně a já potřebovala vědět jak příběh Taťány a Alexandra bude pokračovat. Pro někoho byl druhý díl zklamání, někomu se to líbilo jako první díl. Já se řadím k těm komu se to líbilo a teď už jsem jen zvědavá co mě čeká v záverečným díle.

Oproti prvnímu dílu je kniha tenčí a celkově příběh je úplně jiný, ale mě se to strašně líbilo a opravdu nechápu jak někoho mohla tato knihy zklamat když se jim líbil první díl.

Druhý díl je zaměřený především na Alexandra, kde se dovídáme více o jeho minulosti a hlavně o tom jak se dostal z Ameriky do Sovětského svazu. Část o jeho minulosti byla trošičku nudná, ale i tahle část se mi strašně líbila. Objevuje se i část z přítomnosti kdy to Alexandr neměl vůbec lehké a je pravda, že tyhle části se mi úplně nečetli lehce. Další část je také z pohledu Taťány, která se úspěšně dostala do Ameriky a kde taky porodila syna Anthonyho. Našla si tam prácizdravotní sestry a začala nový život, ale stále nemůže zapomenout na Alexandra. 

Taťánu jsem měla ráda snad ještě víc. Od prvního dílu se strašně změnila, až je to pomalu neskutečné, sle myslím, že je to hlavně díky té válce, kvůli které musela bojovat. Obdivuji ji za to, že čím si musela projít a všechno to musela zvládnout, a stala se pro mě vážně nejlepší hrdinkou se kterou jsem se setkala.
Alexandr mi místy lezl na nervy, ale zároveň mi bylo vážně strašně líto a soucítila jsem s ním od záčatku knihy do konce. Je to hrdina.
A jak do Taťány tak do Alexandra jsem se úplně vžila, takže mi občas přišlo jakoby bych tam byla s nimi. Vážně ideální kniha proto aby jste aspoň na chvilku unikly z reality.
První polovinu se toho moc v knize neděje, takže to stačí vydržet a věřte mi, že druhou polovinu budete sotva dýchat a budete mít nutkání číst dál a dál až pomalu zjistíte, že jste vlastně na konci knihy. Je tam tolik zvratů a překvapení a nic není předvídatelnýho a bála jsem se, že to skončí špatně. 
Z toho konce jsem začínala mít i deprese pomalu. Tahle série je na psychiku vážně hrozná a co se týče mě vůbec a doufám, že u třetího dílu to už nebude takové. A občas jsem si říkala, že mě autorka chce asi zabít nebo nevím. 

Jedinou výtku kterou mám, že i do této knihy musela vsunout erotické scény a přišlo mi to prostě v tu chvíli trochu nepochopitelné, ale tak naštěstí jich tam nebylo tolik jako v jedničce a byla jsem za to vcelku ráda. 

Na závěr jsem byla strašně zvědavá, protože nešlo vůbec poznat jak to nakonec vlastně celé skončí. Byla jsem spokojená z toho jak to vlastně celé dopadlo a přijdeme mi, že třetí díl už bude trochu zbytečný. Určitě mám v plánu se do něho brzo pustit, ale bojím se abych nebyla zklamaná.

Tento příběh je vážně silný a kniha se vám neskutečným způsobem dostane pod kůži. Je plná emocí, smutku a především velké lásky a je to krásná kniha, která nemůže zklamat nikoho.

Kdo tuhle sérii zatím nečetl tak vám ji všem vřele doporučuji. Veřte mi že tohle vážně stojí za přečtení a kdo četl první díl a bojí se do druhého, tak se nemá čeho bát. Tento díl je sice jiný, ale i tak je tato kniha skvělá, vyjímečná a strhující:).

Obálky
Anglická 1,2 * Španělská * Portugalská * Italská * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
99 %

10 komentářů:

  1. Unikla z reality - bohužiaľ je to pravda pri celej tejto sérii, ale že či je to zrovna aj niečo dobré, vzhľadom an to čo sa v tých knihách deje, no neviem
    A hej - prvá polovica bola nudnejšia a druhá taká akčnejšia - čo bola docela smola, na to že druhú som čítala počas krátkych momentov voľna v tábore... :D
    K tvojmu prianiu - pri tretej sérii som niekedy knihu musela zatvoriť a deň ju predýchvať len aby som sa odhodlala čítať ďalej...takže hej, budú to ešte riadne nervy - viacej než pri tejto knihe ;)
    Jo tie erotické scény - aj v trojke ich je, a dosť, a miestami fakt dosť to preháňala :/
    Ver mi - tretí diel aspoň podľa mňa nebol zbytočný :D strašne sa mi páčilo ako si budovali ten svoj vzťah nanovo a tak...a ver mi, miestami som až nervovala a bála sa že či to vôbec bude mať happy ending :D
    Inak - pekná recenzia :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš sice pravdu, že na tom nebylo asi nic moc dobrého, ale já jsem to v tu chvíli celkem potřebovala, takže kniha byla to na ideální :).
      Tak to ty jsi to neměla moc dobrý, ale tak ty sis určitě poradila :).
      Nestraš, mě už dvojka dost psychicky vyčerpala, trojka mě v tom to případě už asi zabije :DD, no jsem ale zvědavá co na to řeknu :).
      Nee :D, to asi číst ani nebudu teda :DD.
      Tak určitě není zbytečný, jen teď mám takový pocit, myslím že po přečtení už ho mít nebudu. :) Ale tak na to se taky těším jak si vlastně budou budovat vztah od začátku :), tak to bude ještě hodně zajímavý :DD.
      Děkuju moc :)).

      Vymazat
  2. Na druhý díl se strašně moc těším! :) První mne nadchnul, ale všichni tvrdí, že už to není ono, tak uvidíme no..:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A máš se na co těšit :). Taky jsem se trochu bála, že se mi to už asi nebude tolik líbit, ale mě se to líbilo moc. Na první díl to nemá to je pravda a i je to úplně jiné než jednička, ale i tak myslím, že by se ti to mohlo líbit, protože především ta druhá polovina knihy je vážně dokonalá.

      Vymazat
  3. Na tuhle knihu se moc těším :) Je hodně lidí, kterým se nelíbila a tak jsem moc ráda, že Tobě se líbila :)
    Děkujeme za moc pěknou recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš se na co těšit :). Právě nelíbila a myslím že není ani důvod, i tak je to prostě skvělý počteníčko :).
      Děkuju moc :), jsem ráda že přímo tobě se recenze líbila :).

      Vymazat
  4. Já bych si chtěla přečíst celou sérii :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti, je to dokonalá série :).

      Vymazat
  5. Mně se druhý díl taky moc líbil. Těším se až si přečtu i ten třetí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda :). Na třetí díl se já brzo chystám :)).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)