Přivolávání - Recenze

Série: Nejtemnější síly
Autorka: Kelley Armstrong
Počet stran: 306
Nakladatelství: Galatea
Anotace: Chloe vidí mrtvé lidi. Ano, jako ve filmech. Problém je, že vidět duchy v reálném životě znamená jednosměrnou jízdenku na psychiatrii. Ovšem nic není tak, jak se na první pohled zdá…

Jmenuji se Chloe Saundersová a můj život už nikdy nebude stejný jako dřív.
Ve svých patnácti letech jsem vůbec netoužila být jiná než ostatní. Chtěla jsem chodit do školy, mít kamarády, bavit se. A taky jsem chtěla, aby si mě trochu víc všímali kluci. Už ani nevím, jaké je to být obyčejná holka. Všechno nabralo zcela jiný směr toho dne, kdy jsem ve škole poprvé spatřila ducha. Vyděsil mě tak, že nikdo nezapochyboval o tom, že jsem se naprosto pomátla. Teď už ve škole všichni vědí, kdo jsem. Jen z jiných důvodů, než bych si přála.

Ve filmech nejsou duchové nic neobvyklého. Když se však v reálném životě snažíte lidem vysvětlit, že vidíte duchy zemřelých lidí, automaticky získáte poukaz na pobyt v léčebně pro duševně choré. A tak jsem se ocitla zavřená v Lylově domově, což je „speciální zařízení“ pro narušenou mládež. Chtěla jsem se co nejdříve uzdravit a vypadnout odsud. Brzy jsem ale pochopila, že je to jiný domov, než se na první pohled zdá. Dějí se tady podivné věci a ani mí noví spolubydlící nejsou choré bytosti. Mají zkrátka poněkud zvláštní schopnosti. Nevím, komu mohu důvěřovat. Musím přijít na to, jaká nebezpečná tajemství skrývá Lylův domov... , a to dříve než povstanou jeho kostlivci a začnou mě pronásledovat.

Kelley Armstrong se narodila 14. prosince 1968 v Sudbury, je nejstarší ze svých čtyř sourozenců. Promovala ze psychologie na University on Western Ontario. Pokračovala studiem počítačového programování na Fanshawe College. Její první kniha ("Bitten") byl vydána v roce 2001. Následovaly další romány a novely. Kelley píše o nadpřirozených věcech, jako jsou čarodějnice, duchové, upíři atd. Její fantasy série jsou žánrově podobné jako knihy od Laurell K. Hamilton, Charlaine Harris nebo Kim Harrison.

Chloe v patnácti letech začala chodit do umělecké školy, hledala si mormální kamarády a
chtěla začít trochu žít normální život. Jenže pomalu není nic jak by chtěla. Jednoho dne ve škole spatřila ducha, zpanikařila a všichni si o ní začali myslet, že není normální. Proto ji samotná škola nabídla aby se začala léčit, tak ji později zavřeli v Lylově domě - zařízení pro narušenou mládež. Chloe chtěla od začátku jen jednu věc uzdravit se a poté vypadnout. Jenže postupem času zjistí, že v Lylově domě je to jiný než se zprvu zdá. Dějí se tam podivné věci a někteří mají dokonce i zvláštní schopnosti. Proto se Chloe pokusí odhalit pravdu. Podaří se jí to?

Kniha mě zaujala moc svým námětem a poté co jsem si přečetla anotaci jsem věděla, že si to musím přečíst. Je pravda, že nijak velké očekávání jsem neměla, ale i tak mě to malinko zklamalo a čekala jsem od příběhu víc.
Styl autorky byl čtivý a kniha se četla rychle, takže rozhodně se u tyto knihy nudit nebudete, ale mě tady chyběla akce. Čekala jsem, že se budu pořád něco dít, ale pořádné akci jsme se dočkali až na konci a je to škoda podle mě. A celkově jsem čekala větší zvrat a složitější zápletku, ale tak věřím, že někoho kniha může oslovit více. A i to napětí mi tam chybělo. Myslela jsem si, že budu celou v dobu v napětí a očekávat co se bude dít dál, ale to se bohužel nestalo.

Taky je pravda, že ani postavy z knihy mě moc neoslovily a nejradši jsem měla asi Dereka, který byl takový tajemný, ale já jsem ho měla ráda. Za to o Chloe nevím co si mám myslet, byla to sympatická mladá holka, byla odvažná, ale k srdci mi moc nepřirostla, třeba se to zlepší v dalším díle.

Závěr knihy byl akční a překvapivě jsem nečekala takový závěr, i když malinko předvídatelný byl, protože jsem věděla jak to tak trochu bude. Pokračování si přečtu a doufám, že by se mi mohlo líbit snad o trochu víc a celkově jsem zvědavá jak to vlastně celé bude pokračovat.

A abych knihu jen nezkritizovala, tak celkově můžu říct, že i když jsem byla mírně zklamaná, tak se mi kniha líbila a myslím, že by vás mohla zaujmout a že by se vám mohla třeba líbit víc než mě. Knihu hodnotím 4 hvězdičkami a to především za skvělý námět, který autorka vymyslela.
Pokud hledáte nějakou nenáročnou oddechovku na deštivé odpoledne, doporučuji vám tuto knihu a doufám, že z ní budete víc nadšené než já. :)

Obálky
Anglická 1,2 * Italská * Německá * Česká