pátek 1. srpna 2014

Knižní doporučení (4)



Meme z mojí dílny.

Jde o to ukázat ostatním knihu, která mě zaujala a doporučit ji dál.

Kniha: Archiv
Autorka: Victoria Schwabová
Anotace: Představte si místo, kde mrtví odpočívají na policích jako knihy. Každé tělo má svůj příběh, život uspořádaný v sérii vzpomínek, do kterých může nahlédnout jen Knihovník. Těm tělům se říká Historie.
Šestnáctiletá Mackenzie Bishopová pracuje pro Archiv jako Správce. Jejím úkolem je chytat a vracet Historie, které se sem tam probudí a utečou, Historie, které jsou často zmatené a agresivní. To všechno dělá s vědomím, že někde v Archivu odpočívá i tělo jejího dědy, který ji sem před čtyřmi lety přivedl, a mladšího bratra, s jehož ztrátou se zatím nevyrovnala.
Jedním z mnoha pravidel Archivu je, že v něm musí být naprosté ticho. Některé Historie totiž mají lehký spánek a stačí málo, aby se vzbudily. Ale teď jako by někdo neklidné mrtvé budil záměrně, z Archivu jich uniká víc a víc, a někteří mají dokonce pozměněné vzpomínky. A je na Mac, aby vypátrala, proč se to všechno vlastně děje a kdo za tím stojí, pokud možno dřív, než celý Archiv padne a ona přijde i o to málo, co z jejích blízkých zbylo…


Knížku jsem dočetla včera v noci a od té doby se řadí k dalším mým neoblíbenějším knížkám. Je úžasná, skvělá a především má originální příběh se kterým jsem se ještě nesetkala. Proto bych vám knihu chtěla strašně doporučit, protože si myslím, že za to přečtení stojí. Ale nemůžu ji asi doporučit úplně ne všem, i když má tato kniha skvělý náměť, tak celkově děj malinko pokulhává a ty kteří mají rádi akční knihy, kde se pořád něco děje, tak v této knížkce čekejte akci, ale zas moc ji tu nehledejte, řekla bych, že se tato kniha spíše řadí k oddechovým knížkám. Celou knihu pochopíte hned od začátku, takže se ani nemusíte bát, že nebudete něčemu rozumět, ale rozhodně se i knihu nebudete ani nudit. Knížka je strašně čtivá a každou stránku hltáte a jste zvědavý co se vlastně stane dál, proto jsem já knihu četla tak krátce, měla jsem ji totiž přečtenou ani ne za den a to jsem si myslela, že kniha mi dá více zabrat. :) Takže pokud hledáte nějakou nenáročnou a k tomu něco nového, tak vám tuto knihu vřele doporučuji!! :)

Četli jste někdo tuto knihu? Líbila se vám?

10 komentářů:

  1. Anonymní1/8/14

    Archiv jsem četla. :) Sice jsem se z ní úplně neposadila na zadek, ale byla to poměrně dobrá knížka, rozhodně nelituji, že jsem jí přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Archiv jsem ještě nečetla :) Ale rozhodně se mi líbí ten nápad, a četla jsem hodně kladných recenzí, což mě jen utvrzuje v tom, že by to mohlo být dobré! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten nápad je dokonalý :) a recenze jsou po právu dobré :). A myslím, že by se ti to mohlo líbit, určtě se do toho taky někdy pusť :).

      Vymazat
  3. Ještě jsem nečetla, ale chystám se na tuto knihu snad ještě někdy v tomto roce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si to přečti co nejdříve :).

      Vymazat
  4. Archiv jsem četl a musím říct, že jsem z něj byl nadšený :) Autorka vše pojala svěže a moderně. Velké plus tomu přidává i čtivost, která v knize rozhodně nechybí. Archiv jsem si totálně zamiloval a moc se těším na druhý díl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :), je to skvělá kniha :). A na druhý díl se taky moc těším :).

      Vymazat
  5. O Archivu jsem slyšela, ale ještě jsem ho nečetla. A jestli stojí za to.. paráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě tomu dej aspoň šanci a uvidíš :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)